ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

گزارش یک بنیاد آمریکایی در مورد شیوه رهبری امام خامنه ای

موسسه آمریکایی کارنگی در گزارشی آیت الله خامنه ای را قدرتمندترین رهبر جهان دانست.
در سال 2008 مقاله ای تحقیقی تحت عنوان «بازخوانی آیت الله خامنه ای، نگاه جهان به قدرتمندترین رهبر ایران» از طرف موسسه آمریکایی «کارنگی» به قلم نویسنده ایرانی این موسسه، کریم سجادپور، منتشر شد که در دسامبر 2009 با اعمال ویرایش هایی، مجددا منتشر و روی وب سایت این موسسه قرار گرفت. نویسنده این مقاله گرچه خواسته آرای رهبر معظم انقلاب را از میان سه دهه سخنرانی ها و اقدامات ایشان استخراج و به زغم خود بطور دقیق و جزءجزء آنها را بررسی کند اما در خلال متن نتوانسته بغضش را از انقلاب اسلامی و رهبر مقتدر انقلاب مخفی کند و تحلیل های خود را به نحوی کینه توزانه ارائه داده است.

ادامه مطلب ...

روح المپیک در قفس صهیونیسم

روح المپیک در قفس صهیونیسم

المپیک 2012


جستجوی کلید واژه "‌‌Olympic" در سایت گوگل لینکهای بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد که همگی نشان دهنده دستپاچگی رسانه‌های غربی و صهیونیستی نسبت به اعتراض ایران است. حتی دیروز سایت یاهو هم یکی از خبرهای اصلی صفحه نخستش را به پاسخ کمیته بین‌المللی المپیک به ایران اختصاص داد


بحثی که پیش‌بینی می‌شد خیلی زودتر از سال 2011 در ورزش ایران داغ شود با تاخیری 4 ساله آغاز شد؛ سال 2007، یک سال پیش از المپیک پکن، شهردار لندن از لوگوی بازیهای تابستانی لندن پرده برداشت و این پرده‌برداری آغاز بحث‌هایی شد که نقطه شروعش همان پایتخت بریتانیا بود.

جامعه مسلمان بریتانیا پس از پرده‌برداری از لوگوی بازی‌های لندن اعلام کرد که این لوگو نشانی از صهیونیست است و سازمان طراح آن با الهام از علائم فراماسون این لوگو را طراحی کرده است.

ادامه مطلب ...

چهره های سیاسی درگود ورزش پهلوانی

چهره های سیاسی درگود ورزش پهلوانی


پهلوان ابراهیم یزدی یکی از پهلوانان معتمد و نامدار سده سیزدهم هجری در تهران دوران ناصری بود که در چند سال آخر عمر، از هر دو پا عاجز شده و نمی توانست بدون دو چوب زیر بغل راه برود. او عصرها با همان دو چوب از خانه خود واقع در کوچه آشتی کنان بیرون می آمد و سر کوچه، بر روی نیمکتی که کنار خیابان برای او گذاشته بودند، می نشست و خیابان و عابرین را تماشا می کرد. روزی دو نفر از پهلوانان از آن جا می گذشتند؛ هر دو نفر به نزد پهلوان یزدی آمدند و یزدی از آن دو پهلوان احوالپرسی کرد و جویای اوضاع و احوال آنان شد.


سید احمد خمینی وسط گود زورخانه

پهلوانان به پهلوان یزدی بزرگ گفتند که در زورخانه مشغولیم و گاهی هم کشتی می گیریم. پهلوان یزدی خطاب به آنان گفت: «من این چوب دستی خودم را با یک دست بر زمین فشار می دهم، اگر هر دو نفرتان با هم توانستید آن را از جا بکنید، آن وقت من می دانم که شما زورمند و پهلوان هستید!»

از این گفته پهلوان یزدی که در این زمان حسابی پیر و عاجز و فرتوت شده بود، به هر دو نوچه پهلوان خیلی برخورد و به همین جهت هر دو با هم سخت مشغول زورآزمایی شدند. آن ها با تمامی توان و نیروی خود سعی کردند چوب دستی او را از زمین بکنند اما هر قدر که زور زدند،

ادامه مطلب ...

ورزش و رابطه‌ی جنسی نامنظم، می‌تواند مرگبار نیز باشد

■ ورزش و رابطه‌ی جنسی نامنظم، می‌تواند مرگبار نیز باشد


4 فروردین 1390

اگر چه ورزش و نیز رابطه‌ی جنسی سالم، ضامن سلامتی، طول عمر و نشاط بیشتر است، اما هر کاری قاعده‌ و اصولی دارد که تخطی از آن می‌تواند بسیار مضر باشد. اینک محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که ورزش و رابطه‌ی جنسی نامنظم می‌تواند مرگبار هم باشد.

«iranpn.com  »: محققان می‌گویند: تا کنون گفته می‌شد که ورزش ضامن سلامتی و طول عمر است و رابطه‌ی جنسی نیز برای نشاط‌ بیشتر و نیز جوان‌تر ماندن مفید است.

ادامه مطلب ...

هشدار به سیگاری‌ها: کشف ابتلائات ویروس (HPV) و تأثیر مستقیم بیمار

■ هشدار به سیگاری‌ها: کشف ابتلائات ویروس (HPV) و تأثیر مستقیم بیمارهای دهان بر قوا و روابط جنسی

3 اسفند 1389

اخیراً محققان دانشگاه «Wisconsin  » ایالات متحده به تازه‌هایی در زمینه‌ی رابطه دهان و روابط جنسی و تأثیر سوء سیگار و مشروبات الکلی بر دهان و بالتبع روابط جنسی دست یافته‌اند.

 

«iranpn.com  »: محققان دریافته‌اند که نه تنها بیماری‌های دهان تأثیر سوء مستقیمی بر قوای جنسی دارد، بلکه مصرف دخانیات و یا نوشیدنی‌ها الکی سبب ابتلا به بیماری «پاپیلومای انسانی» (HPV  ) می‌گردد که قوای جنسی را به سرعت کاهش می‌دهد و سبب ابتلا به بیماری‌ها شدید می‌گردد. بنا به گزارش محققان این دانشگاه، مسبب اصلی افزایش سرطان گلو در چند دهه‌ی گذشته نیز مصرف سیگار و الکل سنگین است.


ادامه مطلب ...

آلمانی‌ها نگران ورشکستگی صنعت اسباب‌بازی خود هستند

■ آلمانی‌ها نگران ورشکستگی صنعت اسباب‌بازی هستند – دیگر بازار آسیا رغبتی نشان نمی‌دهد - پیشنهاد به دولت.

 نسخه قابل چاپ

11 دى 1389

صنف تولید اسباب‌بازی در آلمان، سرمایه‌گذاری‌های کلانی را به خود اختصاص داده است و درآمد حاصله به ویژه از صادرات نیز یکی از رقم‌های قابل توجه درآمد ارزی را به خود اختصاص می‌داد. اما با جایگزینی اسباب‌بازی‌های چینی به جای آلمانی، کارخانجات تولید اسباب‌بازی در آلمان، با خطرات جدی مواجه شده‌اند.

«Iran pn»: جایگزینی اسباب‌بازی‌های چینی به جای آلمانی، ضرر و زیان جدی و هنگفتی را متوجه بازار تولید کنندگان آلمانی کرده است. تا جایی که ورشکستی اغلب آنان دور از انتظار نیست. البته اگر چه آنها علت اصلی را اشغال بازار توسط کالای چینی می‌دانند، اما یک علت اصلی دیگر این است که دیگر «اسباب‌بازی» در اروپا نیز بازار خودش را از دست داده است. چرا که اولاً بحران مالی، ناتوانی مردم در تأمین مایحتاج‌های ضروری و ... از یک سو، و تغییر فرهنگ و جایگزینی بازی‌های الکترونیکی به جای بازی با اسباب‌بازی از سوی دیگر، این بازار را با رکود مواجه کرده است.


ادامه مطلب ...

افشای جاسوسی"نوکیا"علیه چین درگزارش هیات مدیران خبررسانی آمریکا

■ افشای جاسوسی "نوکیا" علیه چین در گزارش هیات مدیران خبررسانی آمریکا


3 دى 1389

هیات مدیران خبررسانی آمریکا برای پیشبرد برنامه‌های خود، در گوشی‌های نوکیای فروخته شده به چین، دستگاهی نصب کرده که تاکنون صدها هزار کاربر برنامه‌های صدای آمریکا را از طریق آن دانلود کرده‌اند.

 

«Iran pn»: به گزارش فارس، شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا (BBG) که دیپلماسی رسانه‌ای دولت آمریکا را طراحی می‌کند، در بودجه مالی سال 2011 خود به کنگره مبلغ 768 میلیون و 778 هزار دلار درخواست کرده است.

فصل سوم این گزارش به عملیات‌های خبررسانی بین‌المللی آمریکا اختصاص دارد که به تشریح مباحث مربوط به هدایت این سازمان، صدای آمریکا، دفتر خبررسانی کوبا، خدمات مهندسی و فنی، و مدیریت و پشتیبانی اداره خبر رسانی بین‌المللی (بی‌بی‌جی) پرداخته است.


ادامه مطلب ...

خرافه‌پروری‌ در حرم‌ها، ...مسئولین مراقب باشند.

خرافه‌پروری‌ در حرم‌ها، روشی سازماندهی شده برای ممانعت از صیقل عقل و صفای قلب به هنگام زیارت – مسئولین مراقب باشند.

 

4 آذر 1389

«Iran pn»: زیارت قبور و حرم‌های شریف اهل عصمت و طهارت علیهم‌السلام، توفیق بسیار بزرگی است که همیشه و برای همگان حاصل نمی‌گردد. به ویژه حرم مطهر و شریف حضرت ثامن الائمه، امام رضا علیه‌السلام که بنا بر احادیث موثق و مستند، ثواب صدها و بلکه هزاران عمره‌ی مقبوله دارد.

بدیهی است که این ثواب (اجر) به خاطر آن صواب (فعل نیکو) و آثار آن در دل‌ها  و جان‌ها و بازتابش در زندگی فردی و اجتماعی است. کسی که توفیق زیارت حرمی را می‌یابد، هم چون عاشقی به سوی معشوق پر می‌کشد و در جوار او که خانه‌ی امن دل است آرام می‌گیرد.


ادامه مطلب ...

این قصر عجیب با طاووس‌های زنده در سردرش متعلق به کیست؟

■ این قصر عجیب با طاووس‌های زنده در سردرش متعلق به کیست؟


1 خرداد 1390

شاید هر مخاطبی با دیدن عکس‌های این قصر زیبا ابتدا گمان کند که لابد قصری قدیمی در رم، مادرید، پاریس یا لندن است؟ قصری متعلق به «سر»ها، «کنت‌»ها، «سزار»ها ... و یا سرمایه‌داران کلان دهه‌های گذشته. اما این گمان کاملاً خطاست. این قصر نه قدیمی است و نه در خارج از کشور قرار دارد. بلکه قصری نوساز در یکی از خیابان‌ها تهران است.

«iranpn  »: گزارشگر شهری «پایگاه خبر و عکس ایران - iranpn  »، در پی تهیه‌ی گزارشی در سطح شهر تهران بود که ناگهان از مقابل این قصر عبور کرده و چشمانش خیره می‌ماند. 

ادامه مطلب ...

همسر سارکوزی با توزیع عکس‌های برهنه خودش، دولت و مجلس فرانسه را د

■ فرانسه: همسر سارکوزی با توزیع عکس‌های برهنه خودش، دولت و مجلس فرانسه را در مبارزه علیه حجاب یاری می‌کند!


3 تیر 1390

در فرهنگ فرانسه نیز مانند سایر ملل، همسر خوب و ایده‌آل کسی است که بتواند یار و مددکار شوهرش باشد. کارلا برونی (Carla Bruni  ) همسر سارکوزی نیز با انتشار عکس‌های برهنه از خودش و توزیع آنها حتی در فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها، شوهر و مجلس کشورش را در مبارزه علیه حجاب یاری می‌کند. او با همه‌ی آن چه از عقل، شعور، فرهنگ، شأنیت، شخصیت، حیثیت و ... دارد، به میدان آمده تا شوهرش را مورد حمایت‌های همسرانه‌ی خویش قرار دهد.

«iranpn.com  »: به گزارش خبرگزاری‌های متعدد و از جمله «stylelist  » و «pibillwarner  » و ...، به دنبال اقدام مجلس فرانسه مبنی بر ممنوعیت حجاب کامل برای زنان مسلمان مقیم فرانسه، کارلا برونی نیز با انتشار و توزیع عکس بسیار وقیخانه‌ای از بدن عریانش و توزیع آن در تمامی معابر، فروشگاه‌ها و برخی ادارات مانند پست و ...، به حمایت از دولت شوهرش و مجلس کشورش اقدام کرد.


ادامه مطلب ...

آمریکا: یکی از ده گانگستر معروف جهان و برادر سناتور ویلیام دستگی

■ آمریکا: یکی از ده گانگستر معروف جهان و برادر سناتور ویلیام دستگیر شد + عکس


3 تیر 1390

جیمز بولگر (Bulger   James  ) اهل بوستون، در سن 81 سالگی دستگیر شد. او یکی از معروف‌ترین جنایتکاران جهان است که پس از ارتکاب 19 قتل و فراری 16 ساله به دام افتاده است.

«iranpn.com  »: پیش از این اف بی‌ آی برای یافتن او در هر نقطه از جهان دو میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود که بالاخره یک نفر او را شناخت و به اف بی آی فروخت.


ادامه مطلب ...