ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

روح المپیک در قفس صهیونیسم

روح المپیک در قفس صهیونیسم

المپیک 2012


جستجوی کلید واژه "‌‌Olympic" در سایت گوگل لینکهای بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد که همگی نشان دهنده دستپاچگی رسانه‌های غربی و صهیونیستی نسبت به اعتراض ایران است. حتی دیروز سایت یاهو هم یکی از خبرهای اصلی صفحه نخستش را به پاسخ کمیته بین‌المللی المپیک به ایران اختصاص داد


بحثی که پیش‌بینی می‌شد خیلی زودتر از سال 2011 در ورزش ایران داغ شود با تاخیری 4 ساله آغاز شد؛ سال 2007، یک سال پیش از المپیک پکن، شهردار لندن از لوگوی بازیهای تابستانی لندن پرده برداشت و این پرده‌برداری آغاز بحث‌هایی شد که نقطه شروعش همان پایتخت بریتانیا بود.

جامعه مسلمان بریتانیا پس از پرده‌برداری از لوگوی بازی‌های لندن اعلام کرد که این لوگو نشانی از صهیونیست است و سازمان طراح آن با الهام از علائم فراماسون این لوگو را طراحی کرده است.

 آنها اعتراض‌های زیادی را در انگلیس مطرح کردند اما در جامعه‌ای صهیونیست زده همچون انگلیس، صدای گروهی مسلمان کمتر یا بهتر بگوییم اصلا شنیده نمی‌شود. با این حال پس از چهار سال، کمیته ملی المپیک ایران به عنوان نخستین کشور اسلامی به لوگویی که به شکل هوشمندانه و شیطنت آمیزی "Zion" به معنای "صهیون" خوانده می‌شود، اعتراض کرد.

 پس از چهار سال، کمیته ملی المپیک ایران به عنوان نخستین کشور اسلامی به لوگویی که به شکل هوشمندانه و شیطنت آمیزی "Zion" به معنای "صهیون" خوانده می‌شود، اعتراض کرد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ بهرام افشارزاه پس از ارسال نامه ایران به کمیته بین‌المللی المپیک در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به غیر از این نامه، ایران نامه‌ای را به شورای المپیک آسیا ارسال می‌کند تا این موضوع به شکل "جدی‌تری" پیگیری شود. او همچنین از دیگر کشورهای مسلمان خواست که به این مساله اعتراض کنند. افشارزاده همچنین از اطلاعاتی سخن به میان آورد که نشان می‌داد سازمانی که لوگوی المپیک تابستانی لندن را طراحی کرده وابسته به سازمانی فراماسون و صهیونیست بوده است.

خطر صهیونیسم در المپیک لندن

اگرچه در نامه‌ای که ایران به کمیته بین المللی المپیک ارسال کرده حرفی از تحریم بازی‌ها به میان نیامده اما رسانه‌های غربی وابسته به صهیونیسم به سرعت و عجولانه به اعتراض ایران واکنش نشان دادند و تلاش کردند به مخاطبان خود این طور القا کنند که ایران اعلام کرده یا تغییر لوگو یا تحریم بازی‌ها! این واکنش شتابزده با صحبتهای سخنگوی کمیته بین المللی المپیک همراه شد که گفت لوگوی المپیک 2012 تنها اعداد 2012 را نشان می‌دهد و نه بیشتر. او همچنین گفت که شگفت‌زده است که چرا ایران پس از 4 سال از رونمایی این لوگو به طرح آن معترض شده است. جدا از این واکنش عجیب، معلوم نیست که این رسانه‌های غربی از کجا به این جمع بندی رسیده‌اند که ایران تهدید به تحریم بازی‌ها گرفته است.

جستجوی کلید واژه "‌‌Olympic" در سایت گوگل لینکهای بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد که همگی نشان دهنده دستپاچگی رسانه‌های غربی و صهیونیستی نسبت به اعتراض ایران است. حتی دیروز سایت یاهو هم یکی از خبرهای اصلی صفحه نخستش را به پاسخ کمیته بین‌المللی المپیک به ایران اختصاص داد که همین مساله هم نشان دهنده ضعف غربی‌ها در قبال چنین بحثهایی است.

هنوز سازمان تربیت بدنی واکنشی به این مساله نشان نداده و اظهار نظر علی سعیدلو هم می‌تواند به خوبی نشان دهنده سیاست ورزش ایران در قبال این حرکت سیاسی کمیته ملی المپیک انگلیس باشد.

* واکنش نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با تبیان

جدا از پیگیری‌هایی که از سوی کمیته ملی المپیک ایران صورت گرفته، واکنش‌های نمایندگان مجلس هم به این مساله خواندنی است. علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اعتراض ایران به لوگوی بازی‌های المپیک تابستانی لندن به خبرنگار تبیان می‌گوید: « صهیونیسم در دنیا منفور است و این رژیم نژاد پرست هیچ جایگاهی در دنیای امروز ندارد و تمامی آزادیخواهان دنیا در مقابل صهونیسم موضع منفی دارند. مساله اعتراض ایران به لوگوی المپیک لندن، قابل پیگری است و ما باید این موضوع را دقیق بررسی کنیم و واکنش درست و حسابی به آن نشان دهیم.»

خطر صهیونیسم در المپیک لندن

موضع امیدوار رضایی رییس فراکسیون ورزش مجلس هم به مساله اعتراض ایران به لوگوی المپیک لندن هم تقریبا مشابه صحبتهای بروجردی است. او به خبرنگار تبیان می‌گوید:‌ «باید جمهوری اسلامی ایران واکنش درستی به این مساله نشان بدهد. باید با این مساله به صورت جدی برخورد کنیم اما بسته به نوع واکنش آنها در قبال اعتراض کمیته ملی المپیک ایران باید تصمیم خود را بگیریم.»

با این حال هنوز سازمان تربیت بدنی واکنشی به این مساله نشان نداده و اظهار نظر علی سعیدلو هم می‌تواند به خوبی نشان دهنده سیاست ورزش ایران در قبال این حرکت سیاسی کمیته ملی المپیک انگلیس باشد.

* حرکتی بر خلاف روح المپیزم

دلیل اصلی پایه‌گذار رقابتهای المپیک نزدیکی کشورها و مردم ملل به هم بوده و این نکته‌ای است که در نامه ارسالی ایران به کمیته بین المللی المپیک به آن اشاره شده است. بر همین اساس در طول تمامی سال‌هایی که از عمر برگزاری المپیک می‌گذرد، برگزارکننده‌گان بازی‌ها کشورها و ورزشکاران را از انجام حرکات تفرقه‌انگیز و سیاسی بر حذر می‌دارند.

بر اساس همین شعار و سیاست بود که کمیته بین‌المللی المپیک در حین بازی‌های آتن به حسین رضازاده و احسان حدادی هشدار داد که اگر به استفاده از شعائر اسلامی روی لباس‌هایشان ادامه دهند با جریمه و حتی محرومیت روبه‌رو می‌شوند، بنابراین نیاز است ایران و سایر کشورهای اسلامی به سیاست یک بام و دو هوای کمیته بین المللی المپیک در قبال طراحی شیطنت آمیز لوگوی المپیک 2012 واکنشی جدی نشان دهند.

محسن معتمدکیا

بخش ورزشی تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد