ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ورزش و رابطه‌ی جنسی نامنظم، می‌تواند مرگبار نیز باشد

■ ورزش و رابطه‌ی جنسی نامنظم، می‌تواند مرگبار نیز باشد


4 فروردین 1390

اگر چه ورزش و نیز رابطه‌ی جنسی سالم، ضامن سلامتی، طول عمر و نشاط بیشتر است، اما هر کاری قاعده‌ و اصولی دارد که تخطی از آن می‌تواند بسیار مضر باشد. اینک محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که ورزش و رابطه‌ی جنسی نامنظم می‌تواند مرگبار هم باشد.

«iranpn.com  »: محققان می‌گویند: تا کنون گفته می‌شد که ورزش ضامن سلامتی و طول عمر است و رابطه‌ی جنسی نیز برای نشاط‌ بیشتر و نیز جوان‌تر ماندن مفید است.

اما اکنون ثابت شده که به ویژه رابطه‌ی جنسی می‌تواند مرگبار نیز باشد – البته در صورت نامنظم و بی‌رویه بودن. این نوع رابطه درد و رنج را افزایش می‌دهد و خطر حمله‌ی قلبی را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

محققان اینک دریافته‌اند که فعالیت‌های بدنی (بی‌رویه) می‌تواند مشکلات جدی عدیده‌ای را برای قلب ایجاد کند و در ضمن رابطه‌ی مستقیمی بین رابطه جنسی و ورزش – با – مرگ ناگهانی به خاطر ایست قلبی کشف شده است که تا به حال از نمونه‌های بسیاری برخوردار بوده است.

این محققان دریافته‌اند که اگر ورزش و نیز رابطه جنسی فقط گاه به گاه صورت پذیرد، برای ریتم قلب بسیار خطرناک است، چرا که می‌تواند گردش خونی که به قلب آمده است را متوقف کند و باعث مرگ شود.

محققان آمریکایی به سرپرستی دکتر عیسی داهابره «Dr. Issa Dahabreh  » از مرکز مطالعات پزشکی تافتز واقع در بوستون «Tufts Medical Center in Boston  »، نتایج حاصله از تحقیقات خود را مجدداً روی 14 دانشجو آزمایش کردند و به نتایج مشابهی رسیدند.

آنها دریافتند که تعداد دانشجویانی که از ناراحتی‌های قلبی رنج می‌برند، به هنگام رابطه‌ی جنسی، 2.7 برابر افراد دیگر در خطر حمله‌ی قلبی قرار دارند و هم چنین کسانی که گاهی و به ندرت ورزش می‌کنند، 3.5 برابر افراد فعال دیگر در معرض حلمه‌ی قلبی قرار می‌گیرند.

یکی از محققان به نام جسیکا پاول «Jessica Paulus  » گفت: البته ریسک و احتمال حمله‌ی قلبی، فقط یک تا دو ساعت پس از ورزش یا رابطه‌ی جنسی باقی می‌ماند (پس از آن فعالیت قلب به حالت عادی برمی‌گردد). و تحقیقات راجع به افراد دیگر (منظم) نشان داده است که این فعالیت‌ها نتیجه‌ی مثبتی بر کارکرد قلب باقی می‌گذارد.

محققان توصیه کردند: تمرینات ورزشی را به طرق علمی (تحت نظر مربی) و به صورت آرام و منظم انجام دهید که بسیار خوب است. همین‌طور توصیه کرده‌اند که اگر رابطه‌ی جنسی نیز به صورت منظم و با بهره‌مندی از آمزش برقرار شود، خطر حمله‌ی قلبی را به حداقل می‌رساند.

 

منبع: Bild

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد