ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

تکریم وتقدیرآیت الله وحیدخراسانی ازعزاداران امام هادی النقی(ع) ♥

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله وحید خراسانی (مد ظله العالی) امروز شنبه در درس خارج فقه که در مسجداعظم برگزار گردید از همه عزادارانی که روز گذشته در سوگ پیشوای دهم شیعیان حضرت امام هادی (علیه السلام) به عزاداری پرداختند، قدردانی نموده و فرمودند:
با این که به مردم دیر اعلان شد، هم در قم و هم در بقیه بلاد، این جوان های با غیرت، به آن هیآت عزاداری اقدام کردند و موجب تسلیت ولی عصر(علیه السلام) شدند،دعا می کنم: خدا را قسم می دهم به مقام امین وحیش- امام دهم علی بن محمد الهادی(علیه السلام)- تمام کسانی که در اقامه عزای دیروز و شعائر دیروز- چه به تبلیغ و چه به بیرون آوردن هیآت عزا و سینه زنی و زنجیر زنی- این شعار را احیا کردند- گرچه دعای امام ششم(رحم الله من احیی امرنا) شامل حال تمام این مبلغین و هیآت است اما از خدا می خواهیم که خداوند همه آن هیآت را مشمول رحمت خودش قرار دهد و اسم همه آنها را در دفتر ولی عصر(علیه السلام) برای ابد حفظ کند و توفیق تجدید این میثاق را به نحو مضاعف همه ساله برای آنها فراهم کند.

سروده‌ سید حمیدرضابرقعی در وصف امام هادی النقی علیه السلام♥♥



خبرنامه دانشجویان ایران:

 سروده‌ی زیر از سید حمیدرضا برقعی شاعر جوان است که در وصف امام هادی (ع) است:
 

 

یادتان هست نوشتم که دعا می خواندم
داشتم کنج حرم جامعه را می خواندم
 
از کلامت چه بگویم که چه با جانم کرد
محکمات کلمات تو مسلمانم کرد
 
کلماتی که همه بال و پر پرواز است
مثل آن پنجره که رو به تماشا باز است
 
کلماتی که پر از رایحهً غار حراست
خط به خط جامعه آیینهً قرآن خداست
 

ادامه مطلب ...

خانه خدا روز یکشنبه سایه ندارد


رئیس مجمع نجومی جده در عربستان اعلام کرد: آسمان مکه مکرمه روز یکشنبه شاهد مهم ترین پدیده آسمانی یعنی قرار گرفتن خورشید بر فراز آسمان خواهد بود.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، ماجد ابو زاهره، رئیس مجمع نجومی جده، اظهار داشت: راس ساعت ۵ و ۳۸ دقیقه روز یکشنبه خورشید در آسمان مکه ظاهر شده و به این حرکت خود ادامه می دهد تا زمانی که به وسط آسمان برسد و در ساعت ۱۲ و ۱۸ دقیقه یعنی زمان اذان ظهر در بالای مکه قرار گیرد به نحوی که نمازگزاران در مسجد الحرام شاهد محو شدن سایه کعبه می شوند.
 

ادامه مطلب ...

فرزند سید روح الله در وسط گود ♥♥

یادگار امام(ره)حاج احمدآقا خمینی


فرزند دوم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، جدا از این که در کسوت روحانیت بودند، فوتبالیست قهاری هم در تیم شاهین قم بودند. حاج سید احمد آقای خمینی، از بازیکنان سابق تیم های زیر گروه شاهین و از دوستان نزدیک کاظم رحیمی بود. او تا زمان خروج از ایران فوتبال بازی می کرد و اتفاقاً بازیکن بسیار خوبی هم بود. سید احمدآقا مدت کوتاهی در تیم زیر گروه همایون شاهین زیر نظر همایون بهزادی هم کار می کرد. بعد از انحلال شاهین- به ظاهر- سید احمد آقا طرفدار پرسپولیس بود.

مرحوم سید احمد خمینی در زمان حیات امام (ره) در مصاحبه ای گفت: «امام (ره)، ما را در انتخاب کارمان آزاد می گذاشت؛ مثلاً من علاقه زیادی به فوتبال داشتم و بر سر آن، چندین بار دست هایم شکست که هنوز آثار آن هست. آن موقع ها ما هم در قم اطلاع داشتیم که وی بهترین فوتبالیست دبیرستان خود است. پدری که برای سلامتی خود ده ها سال پیش این ورزش مهم را با حفظ لباس روحانیت انجام می داد، طبیعی است که کاری به انجام آن توسط فرزند دبیرستانی خود نداشته باشد و آن را جهت ورزیدگی بدن، برای او لازم بداند، به خصوص که مورد علاقه او هم بوده است.»

از سوی دیگر علی پروین همین آشنایی ورزشی ها با احمد خمینی را واسطه دیدار با امام (ره) می داند: «پس از این که از سوی کاظم رحیمی، یکی از حمتکشان و فوتبالیست های پرسپولیسی سابق و از بچه های خوب و باصفای آن دوره اعلام شد که قرار است با توجه به رایزنی هایی که با حاج احمدآقا شده به دیدار امام خمینی (ره) برویم، باور کنید چند روزی در پوست خود نمی گنجیدم. هر روز از خودمان سوال می کردیم که کی این قرار عملی می شود. با لطف خدا فرااهم شد تا به دیدار امام خمینی (ره) برویم. روز خاطره انگیزی برای من و بازیکنان شاهین و استقلال بود. حدود 100 نفر بودیم که به دیدار امام (ره) رفتیم. به خاطر علاقه ای که به ایشان داشتم، سعی کردم بیشتر جلوی صف باشم و البته با توجه به احترامی که به ما می گذاشتند، این اتفاق افتاد.» اما احمدآقا در ورزش زورخانه هم رفقای زیادی داشت. عکسی که نشان می دهد حاج احمدآقا مشغول میل زدن در زورخانه است.

آیا درحقوق بین الملل، هتاکی و تخریب میراث معنوی پذیرفتنی است؟

**شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) نوشت: مهدی ادیبان، کارشناس ارشد رسانه دریادداشتی با عنوان " سازو کارهای حقوق بین الملل در مقابله با هتاکین به مقدسات"، هتاکی به مقدسات را امری اساسا ضد بشری و ضد میراث معنوی انسانی دانسته و معتقد است در مسیر مقابله با جنین جریاناتی، نقش مکانیزم های بین المللی را نباید نادیده گرفت


 متن کامل یادداشت به این شرح است: در عرف حقوق بین الملل ، میراث معنوی بخشی از حقوق هر ملت است که در اسناد حقوقی پیش بینی های موثری در حفظ و حراست از آن شده است . از جمله این پیش بینی ها محکومیت تخریب کنندگان و متجاوزین به این میراث است که البته با پشتوانه های قاطعی از جمله تحریم هتاکین از حقوق مشابه می باشد. تا آنجا که در مواردی مجازات های سنگینی را نیز شامل می شود. این نوع واکنش ها البته در جهت حفاظت و حراست از میراث تمدنی بشری است که تمامی ملل خود را وارث آن می دانند و معتقدند از مزایای آن بطور مستقیم یا غیر مستقیم بهره مند می شوند.

 

ادامه مطلب ...