ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

آمریکا: یکی از ده گانگستر معروف جهان و برادر سناتور ویلیام دستگی

■ آمریکا: یکی از ده گانگستر معروف جهان و برادر سناتور ویلیام دستگیر شد + عکس


3 تیر 1390

جیمز بولگر (Bulger   James  ) اهل بوستون، در سن 81 سالگی دستگیر شد. او یکی از معروف‌ترین جنایتکاران جهان است که پس از ارتکاب 19 قتل و فراری 16 ساله به دام افتاده است.

«iranpn.com  »: پیش از این اف بی‌ آی برای یافتن او در هر نقطه از جهان دو میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود که بالاخره یک نفر او را شناخت و به اف بی آی فروخت.


وی در حال حاضر 81 سال دارد، اما نه تنها از سال 1995 در فهرست ده جنایتکار اول تحت تعقیب در ایالات متحده قرار گرفته است، بلکه از سال 1995 به بعد، به عنوان دومین جنایتکار تحت تعقیب پس از اسامه بن لادن قرار گرفت. اتهامات روشن او در حال حاضر 19 قتل و قاچاق مواد مخدر، اخاذی و پولشویی است.

بولگر، به عنوان سرکرده‌ی باند (Winter Hill Gang  ) شناخته شده بود و در بی‌رحمی شهرت داشت. او قربیان خود را یا با شلیک گلوله می‌کشت و یا خفه می‌کرد و سپس جنازه‌ی آنها را یا دفن می‌کرد و یا به دریا می‌انداخت و مشخصه‌ی معروفش این بود که همیشه یک چاقو در دست داشت.

جالب آن که پلیس آمریکا چند روز پیش اقدام به نمایش فیلمی کوتاه از تصاویر وی در 14 ایالت نموده بود، اما هنوز مدتی از پخش این فیلم 30 ثانیه‌ای که رفت و آمد او را به یک فروشگاه نشان می‌داد نگذشته بود که شواهدی از محل اختفای او پیدا شد و هدف مأموریت پلیس قرار گرفت.

او قصد داشت به عنوان پاداش مبلغ یکصد هزار دلار به همکار و دوست قدیمی‌اش به نام کاترین گریگ  (Catherine Greig ) پرداخت نماید که در خانه‌ای واقع در سانتا مونیکا (Santa Monica) به دام افتاد.

جیمز بولگر جنایتکار، به همراه برادر کوچک‌ترش ویلیام در جنوب بوستون بزرگ شده بود. اما ویلیام بر عکس جیمز که راه جنایت را پیش گرفته بود، راه سیاست را پیش گرفت و مدت 18 سال به عنوان یک سیاستمدار معروف، رئیس مجلس سنای ماساچوست بود. اما در سال 2003 ارتباط او با برادر جنایتکارش فاش شد و به همین دلیل مجبور به استعفا گردید.

بولگر و همکارش گریگ، باید روز پنجشنبه جهت تفهیم اتهام در دادگاه لوس‌آنجلس مقابل قاضی بایستند. اتهامات اولیه‌ی آنان قتل، پولشویی، اختفای مجرمین و قاچاق مواد مخدر است.

منابع خبر و عکس: Bild -  pibillwarne و ... .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد