شروع  كنيم

به نام خدا

.......

بعنوان يكي از همه مخلوقات بيشمار

مهربونترين موجود همه هستي ,اينجارو

ميخوام براي عاقبت به خيري خودم و شما 

بسازم.

ياحق 

Smart Monkey Conversation (Humor)

Smart Monkey Conversation (Humor)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

راز خلاقیت یک کارگر روستایی ایرانی که میلیاردر شد



راز خلاقیت یک کارگر روستایی ایرانی که میلیاردر شد

ابتکار یک روستایی در تبدیل روستایش به قطب گردشگری
۹ سال پیش در یک شب بارانی دو گردشگر موتور سوار آلمانی در راه ماندند و برای اینکه بتوانند در یک جای امن شب را به صبح برسانند به خانه یک روستایی پناه بردند. عباس یک کارگر ساده روستایی همراه خانواده اش تلاش کرد تا به شیوه خودش از مهمانان خارجی به خوبی پذیرایی کند…

راز خلاقیت یک کارگر روستایی ایرانی که میلیاردر شد

کلبه آنها محقر بود و به جز چای آتشی و غذای روستایی چیز دیگری نداشتند. مهمانان عباس خارجی بودند و امکانات او برای پذیرایی اندک. سادگی پذیرایی خانواده عباس و زندگی یکروزه در روستای خوش آب و هوا رضایت حداکثری دو مهمان آلمانی را جلب کرد آنقدر که سه ماه بعد یک گروه هفت نفره آلمانی به پیشنهاد دوستانشان به خانه عباس رفتند. آنها خواستند تا با همان دم پختک و چای آتشی که دوستانشان تعریف کرده بودند در خانه روستایی عباس پذیرایی شوند. صبح عباس راهنمای آنها شد تا بتوانند مناطق دیدنی و طبیعی روستای بزم شهر بوانات فارس را ببینند.

موقع برگشت مهمانان آلمانی ۲۰۰ هزار تومان به عباس هدیه دادند. این پول در آن زمان برای عباس زیاد بود و او را به این فکر انداخت که بهترین راه برای کسب و کار می‌تواند پذیرایی از گردشگران در یک روستای با صفا باشد. بنابراین شروع به کار کرد. طوری که از نه سال پیش تا امروز ۱۸ هزار گردشگر خارجی به روستای بزم در منطقه بوانات فارس آمده‌اند و عباس هم به عنوان کارآفرین برتر در صنعت گردشگری توانسته ۱۲۶ لوح سپاس بگیرد و درآمد روزانه اش از روزی سه هزار تومان به ۶ میلیون تومان برسد. عباس ۳۵ ساله به ۲۸ کشور دنیا سفر کرد و خانه ۸۰ متری او الان به ۱۲۰ هزار متر رسیده است!

زهرا و نیلوفر دو دختر کوچک او کوچکترین راهنمایان ایرانی معرفی شده‌اند و تا کنون هم شبکه‌های تلویزیونی آلمان، روسیه، تایلند، شبکه ۲ و ۴ ایران فیلمهای مستندی با موضوع رونق گردشگری در روستای بزم بوانات پخش کرده‌اند.

راز خلاقیت یک کارگر روستایی ایرانی که میلیاردر شد
او تعریف می‌کند که روزهای اول به آژانسهای مسافرتی شیراز و اصفهان سر زدم و گفتم که می‌توانم از گردشگران شما در روستا پذیرایی کنم. آنها هم گفتند باید مجانی بیایند روستا تا ببینند آیا اوضاع برای پذیرایی مناسب هست. آرام آرام مهمانان من از هفت نفر به چند هزار گردشگر خارجی رسید و به یک حمام خانه ام ۱۲ حمام دیگر اضافه شد تا جایی که می‌توانم الان تا چند هزار گردشگر را در روستا اسکان بدهم و برای پنج هزار نفر در منطقه بوانات اشتغالزایی کنم.

عباس برزگر قصد دارد تا یک هتل عشایری در ارتفاعات روستا بنا کند. او می‌گوید: این هتل یکی از گرانترین مراکز اقامتی ایران خواهد شد. این کار را با کمک ایل عشایری انجام می‌دهم.

برزگر معتقد است که در ایران مسئولان فقط شعار می‌دهند گردشگری صنعت درآمدزایی است. اما من یکی از کسانی بودم که توانستم هم برای خودم و هم اهالی روستای بزم بوانات درآمدزایی کنم. هر روز از یک مغازه خرید می‌کنم تا همه مغازه داران از این کار سود ببرند.

او فهمیده که اصالت و نوع غذا و چارچوب خانواده روستایی بسیار با ارزش است و می‌توان از راه معرفی آن به دیگران هم ارزشها را حفظ و هم برای خود و دیگرن درآمدزایی و اشتغال زایی کرد.

برزگر از گردشگران خارجی در روستا با محصولات کشاورزی خود پذیرایی می‌کند. خانواده و اهالی روستای بوانات همگی در امر کشاورزی موفق هستند و صبحها با عسل طبیعی و گردوی زمینهای خودشان از مسافران پذیرایی می‌کنند.

برزگر ادعا می‌کند که در موفقیتش هیچ سازمان و مرکزی دخالت نداشته است.” سازمان میراث فرهنگی پروانه گردشگری به من نمی‌داد و می‌گفت که باید تحصیلات عالیه داشته باشی. اما زمانی که کارم رونق گرفت پروانه افتخاری گردشگری دادند و در همایش هایشان از من و دخترانم تقدیر کردند.”

او می‌گوید که همه تجربیاتش را در برخورد با گردشگران به دست آورده است.” به عنوان یک گردشگر به کشورهای اروپایی سفر کردم تا ببینم یک توریست به چه چیزهایی نیاز دارد و آنها برای گردشگران چه کاری انجام می‌دهند. این موضوع کمک زیادی به من کرد. من متوجه شدم که بهترین راه پذیرایی از مهمان خارجی رفتار درست با اوست. نباید مصنوعی به آنها خوشامد بگویید. درست است که زبان شما را متوجه نمی‌شود اما می‌فهمد که از او برای چه منظوری پذیرایی کرده اید. گردشگر خارجی فقط می‌خواهد به او توجه شود، همه چیز بهداشتی باشد، دروغ نشنود و احساس نکند که می‌خواهید جیب او را خالی کنید. این سادگی در رفتار و گفتار باعث شده تا آنها از زندگی روستایی لذت ببرند. ما مسافران را به خانه مان راه می‌دهیم نه برای چاپلوسی بلکه می‌دانم آنها می‌خواهند یک زندگی واقعی روستایی را ببینند و با همان آدمها زندگی کنند. هر کدام از ما که از مسافر خارجی پذیرایی می‌کنیم مانند یک سفیر ایرانی هستیم که ایران را به کشورهای دیگر معرفی می‌کنند. بنابراین باید بهترین رفتارها را با گردشگر خارجی داشته باشیم.

برزگر در زمینه طبیعت گردی هم فعالیت می‌کند و با اینکه در ۸۰ کیلومتری پاسارگاد قرار دارد می‌تواند با استفاده از دو آژانس مسافرتی خود تورهای طبیعت گردی، پرنده نگری، عشایر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی را راه‌اندازی کند.

عباس برزگر می‌گوید: وقتی فعالیت من و خانواده ام مورد استقبال دیگران قرار گرفت و بسیاری از کشورها به استفاده از خدمات ما علاقه نشان دادند کارشناسان داخلی و خارجی حوزه گردشگری پیشنهاد کردند که پس از این می‌توانیم در برگزاری تورها و دعوت از مسافران و گردشگران خارجی با افراد متخصص همکاری کنیم تا بتوانیم موفقتر از گذشته عمل کنیم و علاوه بر آن خودمان مجری تورها باشیم؛ این شد که به فکر را ه‌اندازی شرکت خدمات مسافرتی بوان گشت افتادم و با همکاری دوستان این شرکت تشکیل شد. البته این را هم بگویم که من از روزی که متوجه شدم بوانات قابلیت جذب گردشگر را دارد، به گونه‌ی برنامه ریزی کردم که از ورود تور مردم روستایی و شهری و حتی عشایر از مزایای اقتصادی تورها و ورود گردشگران به منطقه بهره مند شوند.

برزگر می‌گوید: مشکل ما ایرانیان این است که می‌نشینیم تا دیگران برای ما برنامه ریزی کنند. در حالی که جوانان کشور ما می‌توانند به راحتی با کمی ذوق و سلیقه کاری کنند که هم خودشان درآمد خوبی داشته باشند هم دیگران از کنار آنها سود ببرند.

او می‌گوید: کمتر کسی دنبال کارآفرینی می‌رود. مطمئن باشید هر روستایی در ایران به تنهایی می‌تواند از ابیانه بهتر و پر رونق تر باشد.
همه اهالی منطقه بوانات و روستای بزم از دهکده گردشگری عباس درآمد دارند. دیگران هم می‌توانند بیایند و ببینند که چطور یک پسر ساده روستایی با سواد بسیار کم توانست کارآفرینی کند و از صنعت گردشگری به معنای واقعی درآمد زایی کند.

روستای بزم در ۱۷ کیلومتری شهر بوانات به سمت استان یزد و کرمان آخرین نقطه استان فارس است که به منطقه گردشگری بوانات معروف شده است. فاصله این منطقه از شیراز و یزد دو ساعت و نیم است.

مجموعه گردشگری بوانات سه اتاق قدیمی دارد که هرکدام حدود ۷۰۰ سال قدمت دارند و ۵۰۰ دلار هزینه یک شب اقامت در این اتاقها است.

سوئیت‌های مدرن و سنتی و ۶ اتاق عمومی، ویلاهای وسط باغ و گالری عکس و موزه مردم شناسی و کشاورزی گوشه‌ی از امکانات این مجموعه است. همچنین امامزاده بزم و در کنار آن بارگاه امام زاده شاه میرحمزه (ع)، پل تاریخی سوریان، منطقه گردشگری محمد حنیفه و مسجد جامع سوریان و موزه بوانات از جمله بناهای تاریخی و مناطق گردشگری منطقه بوانات فارس هستند .

تنها مجری محجبه تلویزیون روسیه

زمان انتشار:چهارشنبه 29 تیر 1390 - 20:33:38

تنها مجری محجبه تلویزیون روسیه +عکس

تنها مجری محجبه تلویزیون روسیه +عکس

فرهنگی - تنها مجری باحجاب تلویزیون روسیه، بانویی است که در نتیجه علاقه و تحقیق، دین اسلام را پذیرفته است.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری حجاب، دیناره صدرالدینف تنها مجری محجبه تلویزیون روسیه در مقاله ای که در روزنامه Moskovskiy Komsomoleç منتشر کرده، به بیان گوشه هایی از زندگی خصوصی خود پرداخته است.

او در این مقاله می گوید از این که اسلام را انتخاب کرده پشیمان نیست؛ دیناره که مجری یک برنامه دینی در تلویزیون روسیه است از شغل خویش راضی است.

او می نویسد: "پیش از برنامه فعلی، مجری برنامه دینی دیگری در یکی از شبکه های ماهواره ای بودم. به تازگی فارغ التحصیل شده بودم و دامن کوتاه می پوشیدم. برخی اوقات در اثنای برنامه لازم بودم روسری به سر کنم. دامنم دیده نمی شد. یک بار خود را با دامن کوتاه و روسری در آیینه دیدم. از این که موجب می شدم بینندگان مرا باحجاب بدانند احساس عذاب وجدان کردم. بعد از گذشت مدت کمی توبه و استغفار کردم."

 دیناره ادامه می دهد: "به مرور زمان شروع به استفاده از حجاب به معنای واقعی کردم. پیش از من خواهرم نائله رو به سوی آموزه های دینی آورده بود. در دهه ۹۰ میلادی دین دوباره جایگاه پیشین خود در حیات خانوادگی و اجتماعی را می یافت و به عنوان عنصری تعیین کننده شناخته می شد. اسلام در میان تاتارها به عنوان یک سنت کهن همچنان زنده بود. مردم برای به یاد آوردن مردگان خود دور هم جمع می شدند و قرآن می خواندند. بزرگان مان کمک می کردند تا با دین مان آشنا شویم. پدر و مادرم دین را قبول داشتند اما آن ها هم مانند من در دوره ای واجبات دینی را به جا نمی آوردند. خواهرم تصمیم گرفته بود باحجاب شود و این برای مادرم عجیب بود؛ عکس العمل نشان داد ولی در هر صورت با من که پس از خواهرم باحجاب شدم مخالفتی نکردند."

به گزارش ایربا این مجری تلویزیون در ادامه بیان مراحل تحول فکری خود و تبعات آن می گوید: "من به اطرافیانم هم توصیه می کنم از حجاب استفاده کنند. البته گاه شاهد برخوردهای منفی هم هستم اما توجه زیادی به آن ها نمی کنم."

دیناره با این که با یک الجزایری ازدواج کرده و به تعدادی از کشورهای اسلامی نیز سفر نموده اما ترجیح می دهد همچنان در مسکو زندگی کند و در این شهر پروژه های شغلی دیگری را محقق سازد.

کاغذ دیواری ضد زلزله ساخته‌ شد

زمان انتشار:یکشنبه 2 مرداد 1390 - 21:35:44

کاغذ دیواری ضد زلزله ساخته‌ شد

اجتماعی - پژوهشگران آلمانی نوعی کاغذ دیواری ساخته اند که از فروریختن دیوارها هنگام زلزله جلوگیری می کند و حتی می تواند قبل از وقوع زمین لرزه به ساکنان منزل هشدار بدهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین، این کاغذ دیواری که دانشمندان در موسسه فناوری کالسروهه در غرب آلمان آن را ساخته اند روی دیوارهایی که از آجر یا خشت ساخته شده چسبانده می شود و نوعی مقاومت افقی در برابر حرکات جانبی زمین در زمان وقوع زمین لرزه به این دیوارها می دهد.

موریتز اوربان پژوهشگر موسسه کارلسروهه که سرپرستی این پروژه را در اختیار دارد گفت: "این کاغذ دیواری برای ساختمان های ساخته شده از آجر یا سنگ در مناطقی که زمین لرزه در آنجا زیاد روی می دهد بسیار مناسب است".

وی افزود:‌ با چسباندن این پوشش روی دیوار، در زمان زمین لرزه صرفا ترک‌های کوچکی در دیوار ایجاد می شود ولی جنس ماده به گونه ای است که از فروریختن آن جلوگیری می کند.

اوربان افزود: در زمان وقوع زلزله دیوارهای عادی متلاشی می شوند و حتی ممکن است کل ساختمان ریزش کند ولی ما با استفاده از این ماده دست‌کم می توانیم پیوستگی دیوار را حفظ کنیم. در هر صورت زمین لرزه موجب ضعیف شدن دیوار می شود ولی این ماده از فروریختن آن جلوگیری می کند.

این کاغذ دیواری هوشمند همچنین مجهز به حسگرهایی است که می تواند تکان های ضعیف را تشخیص دهد و ساکنان منزل را از وقع زلزله قبل از آغاز شدن تکانهای شدید آگاه کند.

اوربان و همکارانش برای آزمایش پوششی که ساخته اند از جکهای هیدرولیکی برای ایجاد زمین لرزه در آزمایشگاه استفاده کردند.

هرچند هنوز این کاغذ دیواری به بازار عرضه نشده است ولی در آلمان مورد توجه قرار گرفته است و این ماه توانست جایزه ابتکار در بخش صنعت را که دولت آلمان به بهترین ابداعات اختصاص می دهد به دست آورد.

نصب پای مصنوعی به یک لاک پشت

زمان انتشار:دوشنبه 3 مرداد 1390 - 09:50:43

نصب پای مصنوعی به یک لاک پشت+عکس

نصب پای مصنوعی به یک لاک پشت+عکس

اجتماعی - دامپزشکان دانشگاه ایالتی واشنگتن با موفقیت توانستند یک پروتز پای مصنوعی را به لاک پشت آفریقایی ۱۲ ساله ای متصل کنند.

 
به گزارش  مهر، دو دامپزشک دانشگاه ایالتی واشنگتن یک چرخ پروتز را که در حدود ۷ دلار قیمت دارد با موفقیت به جای پای چپ جلویی یک لاک پشت آفریقایی نصب کردند.

تصاویر این لاک پشت ۲۳ پوندی (۱۰.۴۳ کیلوگرمی) که "گامرا" نام دارد درحالی که قادر بود با پای مصنوعی جدید خود بر روی سنگفرش و چمن راه برود منتشر شد. در این تصاویر، گامرا علف می خورد و در محوطه بیمارستان به آهستگی راه می رود.

بیمارستان دانشگاه وانشگتن، این لاک پشت ساکن خشکی را در ماه آوریل از مالک آن خریداری کردند. پای چپ جلویی گامرا به شدت آسیب دیده و قطع شده بود.
سپس این دامپزشکان تصمیم گرفتند یک چرخ شبیه به چرخ صندلیهای اداری را به این حیوان نصب کنند و به آن شانس دوباره ای را برای زندگی بدهند.

عمل جراحی این حیوان دو ماه قبل انجام شد اما این خبر اکنون منتشر شده است. "گامرا" که نام خود را از یک هیولای فیلمهای ژاپنی گرفته است به خوبی راه می رود.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، به گفته دامپزشکان، این لاک پشت ۱۲ ساله می تواند به مدت چندین دهه زندگی کند و هر روز بزرگتر شود.

راه حل عجیب اورانگوتان برای رسیدن به عشقش!

زمان انتشار:دوشنبه 3 مرداد 1390 - 13:18:53

راه حل عجیب اورانگوتان برای رسیدن به عشقش!

راه حل عجیب اورانگوتان برای رسیدن به عشقش!

اجتماعی - اورانگوتان باوفا در یک باغ‌وحش چینی که از جفت باردار خود جداشده بود، به قدری دلش برای جفتش تنگ شده بود که شروع به کندن تونل کرد به امید این‌که بتواند دوباره به همسرش بپیوندد. 


به گزارش ایسنا، مسئولان «پارک حیات‌وحش یونان» در چین از زمانی که «لاتیوهن» جفت ماده یک اورانگوتان‌نر به اسم «پی‌ پی» باردار شد، جفت ماده را قرنطینه کردند، اما ظاهرا این اقدام موجب دلتنگی شدید جفت نر شد.

به گفته مسئولان باغ‌وحش، پی‌پی از زمانی که جفتش را از او جدا کردند، کاملا افسرده شد.

به گزارش شبکه‌ خبری ای.بی.سی، پی‌پی تا پایان روز از برگشتن به قفس خود به شدت امتناع کرد و تا شب بیرون قفس ماند. روز بعد کارکنان باغ‌وحش در نهایت تعجب متوجه شدند که «پی‌پی» شروع به کندن تونلی در زیر دیواری کرده است که به قفس ماده‌اش لاتیوهن منتهی می‌شود.

 

پیشنهاد عجیب و جالب یک شعبده باز جوان به عادل فردوسی پور

زمان انتشار:یکشنبه 2 مرداد 1390 - 11:08:30

پیشنهاد عجیب و جالب یک شعبده باز جوان به عادل فردوسی پور

پیشنهاد عجیب و جالب یک شعبده باز جوان به عادل فردوسی پور

اجتماعی - هفته نامه" یک شنبه" به سراغ شعبده باز جوانی به نام سعید فتحی روشن رفته واین شعبده باز در گفت وگو بااین هفته نامه پیشنهاد عجیب و غریب به عادل فردوسی پور داده است .


به گزارش جهان هفته نامه یک شنبه نوشته که بهروز کریمی شعبده باز معروف درباره این شعبده باز جوان گفته :او کریس آنجل ایرانی ها می شود . به نوشته این هفته نامه قرار است سی دی تصویری شعبده هایش که مجوز ارشاد را دارد به زودی منتشر کند و خود این شعبده باز نیز گفته :فکر می کنم هفته اول بعد از ماه مبارک رمضان این سی دی منتشر شود .

بخشهایی از مصاحبه با سعید فتحی روشن به شرح زیر است :

-الان چه آرزویی داری ؟

آرزو دارم صدا وسیما اجازه بدهد که یکی از بازیهای لیگ را قبل از بازی پیش بینی کنم .

- مگر می شود ؟

چرا نشود ؟

-اگر می شود چراانجام نداده ای؟

من چند بار اقدام کردم با عادل فردوسی پور تماس بگیرم ولی ظاهرا امکان ندارد از همین جا می گویم که اگر آقای فردوسی پور آمادگی دارند از طریق مجله شما و برنامه شان این کاررا انجام بدهم .

-دقیقا می خواهی چه کار کنی ؟

می خواهم عادل فردوسی پور یکی از بازی های لیگ را انتخاب کند .مثلا بگوید هفته ششم استقلال با پرسپولیس بازی می کند .من یک هفته قبل از بازی تعداد کرنرهای بازی ،تعداد سوت های داور ،تعدادگل ها ونحوه به ثمر رسیدن گل ها ،تعدادکارت زردها و قرمزها و تقریبا همه اتفاقات بازی را می نویسم و می گذارم زیر دست فردوسی پور . بعد از بازی او برگه را باز کند و بخواند وعددهایی که من نوشته ام را با عددهای بازی انجام شده تطبیق بدهد .

کنترل همسر با پیشرفته ترین وسایل جاسوسی!

زمان انتشار:یکشنبه 2 مرداد 1390 - 10:47:09

کنترل همسر با پیشرفته ترین وسایل جاسوسی!

اجتماعی - با توجه به افزایش گرایش مردان سعودی به استفاده از تکنولوژی‌های روز، زنان نیز بیکار نبوده و با استفاده از جدیدترین ابزار جاسوسی، همسران خود را کنترل می‌کنند. 

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری عرب نیوز، دوربین های بسیار ریز که در دکمه لباس جاسازی می شود، عینک آفتابی با قابلیت 24 ساعت فیلمبرداری و ضبط صدا، کارت حافظه ها با قابلیت ذخیره تمامی ایمیل ها و پیام های صوتی از جمله جدیدترین تجهیزات جاسوسی در دسترس زنان سعودی هستند.

همچنین استقبال مردان سعودی برای استفاده از شبکه های اجتماعی، زنان سعودی را بر آن داشته که از شگردهای جدید برای مچ گیری از شوهران خود استفاده کنند.

اضافه کردن نام خود با یک نام مستعار در صفحه اینترنتی شوهران یکی از ترفندهای زنان سعودی است.

تماس های تلفنی، موبایل و ایمیل های شوهران نیز از نظارت زنان سعودی بی بهره نیستند،با این وجود در صورتیکه مردان متوجه جاسوسی همسران خود شوند، می توانند با طرح شکایت آنان را به دادگاه بکشانند.

 

بمب‌افکن‌های جنگ‌جهانی دوم، آب‌و‌هوای زمین را تغییر دادند

بمب‌افکن‌های جنگ‌جهانی دوم، آب‌و‌هوای زمین را تغییر دادند


 بررسی داده‌های قدیمی و اطلاعات به‌جامانده از جنگ‌جهانی دوم نشان می‌دهد، دنباله سفید حاصل از پرواز دسته‌جمعی جنگنده‌ها نقش مؤثری در گرمایش زمین و تغییر شرایط اّب‌وهوایی داشته است.

محبوبه عمیدی: حتما تا به حال هواپیماهای جت را هنگام پرواز و مانور دیده‌اید یا عبور آنها را به دلیل دنباله سفیدی که از خود به جا گذاشته‌اند، حدس زده‌اید. محققان می‌گویند دنباله‌های سفید و ابرهای به جامانده از جنگنده-بمب‌افکن‌های جنگ‌جهانی دوم توانسته شرایط آب‌و‌هوایی را تحت‌الشعاع قرار دهد و باعث گرم‌تر شدن زمین شود.

به گزارش نیوساینتیست، شنیدن صحبت‌های خانم مسنی در مورد آسمان که پس از عبور گروهی از جنگنده‌ها از آن سفید می‌شد، باعث شد راجر تمیس از مرکز محیط‌زیست لانکستر در انگلستان، احتمال ایجاد تغییرات آب‌وهوایی توسط جنگنده‌ها را در جنوب انگلستان مطرح کند.

از دیدگاه علمی این دسته ابرهای سفید، می‌توانند مانند پتو عمل کنند و مانع از عبور گرما به لایه‌های بالاتر هوا شوند. از سوی دیگر این لایه متراکم در روز با برگرداندن نوری که به آن برخورد می‌کند، باعث سرد شدن زمین خواهد شد. با اینکه اثر سرد شدن زمین توسط این لایه به مراتب بیشتر از اثر حفظ گرمای آن است، هواشناسان روی این‌که اثر گرمایشی آن در نهایت بیشتر خواهد بود، متفق هستند.

در دهه 1940 / 1320 مسافرت‌های هوایی به شکل امروزی وجود نداشت و از سوی دیگر دنباله سفید جنگنده‌ها می‌توانست آنها را لو دهد و باعث سرنگون شدن آنها شود. به همین دلیل خلبان‌ها در صورت مشاهده این دنباله آنرا گزارش می‌کردند و این دقیقا چیزی بود که می‌توانست فرضیه تمیس را اثبات کند.

تمیس و همکارانش اطلاعات ثبت‌شده توسط نیروی هوایی بریتانیا و ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند. این اطلاعات نشان می‌دادند تفاوت دمایی قابل‌توجهی میان منطقه تشکیل دنباله و چندین کیلومتر خلاف جهت آن در همان ارتفاع وجود دارد. 
به عنوان مثال بررسی‌ها نشان می‌دادند در صبح آفتابی 11 مه 1944/ اول اردیبهشت 1323 منطقه‌ای از آسمان که محل دور زدن و اجتماع بمب‌افکن‌ها بوده، ابری و حدود 0.8 درجه سانتی‌گراد سردتر از مناطق دیگر بود.

این اولین‌بار است که داده‌های قدیمی برای بررسی اثر این دنباله سفید مورد استفاده قرار گرفته‌اند. پیش از این تنها راه اثبات این اثر مدل‌سازی بود.


وب سایت‌های مشهور در ابتدا چه شکلی بودند؟

وب سایت‌های مشهور در ابتدا چه شکلی بودند؟ 

گوگل - سال 1998

google-1998


ادامه نوشته

دندان هايتان را با اين ميوه ها سفيد كنيد

دندان هايتان را با اين ميوه ها سفيد كنيد
اكثر ما وقتي تبليغات تلويزيوني و مجلات را در مورد روش هاي سفيدكردن دندانها مي بينيم به فكر مي افتيم كه دراين زمينه اقدامي بكنيم و در نتيجه لبخندي زيبا داشته باشيم اما گاهي نگران اثرات سوء اين روش ها هستيم.
در اينجا چند روش طبيعي و غيرشيميايي براي سفيدكردن دندان ها به شما ارائه مي كنيم كه در عين حال اين گونه اثرات سوء را نيز ندارند. اين روشها عبارتنداز:
- خوردن كرفس و سيب: اين دو خوردني حاوي سلولزهاي رشته اي هستند كه مانند يك مسواك طبيعي مي توانند به آرامي و بدون ضرر، دندانها را تميز و سفيد كنند. اين خوردني ها اثر رنگدانه هاي ناشي از مواد غذايي را از روي دندانها پاك مي كنند.

ادامه نوشته

ستاره هاي هاليوود در خدمت جنگ و اشغال

ستاره هاي هاليوود در خدمت جنگ و اشغال
م. حميدي


چنانچه بخواهيم نقش ايالات متحده را در تحولات جهاني مورد مطالعه و شناخت قرار دهيم، توجه به دو شاخص كلي و برجسته بايد دوشادوش و در كنار هم مورد نظر باشد. نخست شاخص نظامي و ديگر شاخص فرهنگي.
نمونه هاي شاخص نظامي ايالات متحده همانا پايگاه ها و نيروي نظامي آمريكا و هم پيمان غربي آن (ناتو) در اقصي نقاط جهان، بويژه در آسيا و اروپا است و از نمونه هاي شاخص فرهنگي بايد از شبكه هاي گسترده رسانه اي؛ اينترنت، كانال هاي ماهواره اي، سينما و ديگر صنايع وابسته به آن، به خصوص از نظام ستاره سازي هاليوود نام برد.
از حضور اخير آنجلينا جولي- به عنوان سفير صلح آمريكا- در خاورميانه و شمال آفريقا تا بازي برادپيت- در نقش آشيل، قهرمان افسانه اي ايلياد و اسطوره روئين تن غرب- در فيلم تروي در سال 2004، درست يك سال پس از حمله نظامي آمريكا به عراق1 و سپس لشكركشي گسترده آن به خاورميانه به بهانه مبارزه باتروريسم و بنيادگرايي.


ادامه نوشته

در خدمت و خیانت اینترنت به انتشار احکام فقهی

زمان انتشار: یکشنبه 19 تیر 1390 - 10:52:44
در خدمت و خیانت اینترنت به انتشار احکام فقهی

در خدمت و خیانت اینترنت به انتشار احکام فقهی

اندیشه  - روات حدیث نوشت: اقتضائات خاص سایت‌های اینترنتی و خبری، باعث شده است متن استفتا و پاسخ مراجع به آنها، دستخوش تغییراتی شود.

این تغییرات می‌تواند منجر به تغییر احکام استنباط شده از سوی مراجع شود که این امر علاوه بر آنکه ظلمی بزرگ به تلاش‌های علمی مراجع است، به روشنی حکم‌الله را دگرگون کرده و زمینه‌ساز انحراف در فقه و احکام اسلامی خواهد شد.

یکی از افتخارات مکتب شیعه و علی‌الخصوص فقه شیعه، که در سده‌های اخیر بروز و ظهور بیشتری یافته، پاسخگویی سریع و دقیق فقها و عالمان شیعی به سؤالات، شبهات، استفتائات و در یک کلام مسائل مستحدثه است.


ادامه نوشته

یک حدیث فیس بوکی برای ایرانی ها

زمان انتشار: چهارشنبه 8 تیر 1390 - 15:54:28
یک حدیث فیس بوکی برای ایرانی ها

یک حدیث فیس بوکی برای ایرانی ها

وبلاگ > اسدزاده، محمدرضا  - حدیثی از امام حسین که در فیس بوک و اینترنت نقل می شود: "ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند هر عربی از هر ایرانی بهتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتراست و..."

توی فیس بوک که سیر می کنی، نمونه های فراوانی را می بینی که این روزها به نام حدیث و روایت نقل می شوند تا نشان بدهند اسلام، مکتب خرافی و دین عرب هاست.

نمونه زیر، مشتی از خروارهاست که این روزها با ایمیل و اس ام اس دست به دست می شود؛ و در این روزگار ما چه بسیارند ذهن های شکاک و پر تردید درباره دینداری و دل های فراری از دین که دل به این روایات فیس بوکی می بندند.

از مدتی پیش حدیثی از امام حسین(ع) در صفحات فیس بوک نقل می شود که مثلا متن حدیث را هم برای مستند و متقن بودنش، اسکن کرده اند تا به شما بگویند مو، لای درز کارشان نمی رود.


ادامه نوشته

حس ششم خود را با این عینک فعال کنید!

زمان انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1390 - 09:03:15
حس ششم خود را با این عینک فعال کنید!

حس ششم خود را با این عینک فعال کنید!

دانش > فناوری  - ابزارهایی مانند عینک ساخته دست مهندسان ام.آی.تی که نشانه‌های احساسی شما را در حین مکالمه رمزگشایی می‌کند، می‌تواند زندگی اجتماعی شما را نجات دهد یا باعث شود که همه با شما قطع رابطه کنند.

محمود حاج‌زمان: به نظر سالی آدی خبرنگار، چشمان روزالیند پیکارد از شدت تعجب کاملا باز بود و آدی نمی‌توانست او را سرزنش کند. آنها در دفتر پیکارد در آزمایشگاه رسانه ام.آی.تی (انستیتو فناوری ماساچوست) نشسته بودند و سوالات آدی به عنوان یک خبرنگار، کاملا برنده و قاطع بود.

به گزارش نیوساینتیست، پیکارد عینک مخصوصی را به آدی داد. به محض اینکه آدی این عینک را زد دریافت که نتیجه‌گیری وی کاملا اشتباه بود. نگاه پیکارد نه از سر تعجب، بلکه ناشی از دست‌پاچگی و نارضایتی بود. بدتر از آن، وی داشت کنترل خود را از دست می‌داد. آدی این مساله را از روی صدای ضعیفی دریافت که از طریق هدفون متصل به عینک در گوشش زمزمه می‌شد. در همین زمان چراغ قرمزی که در عینک تعبیه شده بود، شروع به چشمک زدن در گوشه بالای چشم راست وی کرد که به آدی هشدار می‌داد گفتگو را تمام کند. تمام اینها مانند این بود که آدی یک حس اضافه بر حواس پنج‌گانه خود به دست آورده است.



ادامه نوشته

تخت سلیمان، ناشناخته عصر ساسانیان

زمان انتشار: چهارشنبه 15 تیر 1390 - 04:51:35
تخت سلیمان، ناشناخته عصر ساسانیان

تخت سلیمان، ناشناخته عصر ساسانیان


تاریخ  - 8 سال پیش در چنین روزی با تلاش های فراوان میراثداران تاریخ و فرهنگ ایران زمین، مجموعه تاریخی تخت سلیمان، در اذربایجان غربی در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شد.


45 کیلومترکه از تکاب به سمت شمال شرق حرکت کنی ، محوطه ای تاریخی خودنمائی می کند که یادگاری است ناشناخته از عصر ساسانی. تخت سلیمان که یکی از سه آتشکده معروف ساسانی را درخودجای داده و محل تاجگذاری پادشاهان این سلسله بوده احتمالا در دوران پیروز، پدر بزرگ انوشیروان بنا شده است.


ادامه نوشته

مسلمانان چگونه وارد اسپانیا شدند؟

زمان انتشار: سه شنبه 21 تیر 1390 - 08:49:34

مسلمانان چگونه وارد اسپانیا شدند؟

تاریخ  - جام جم آنلاین نوشت:

بهرام افتخاری -  1300 سال پیش در روز 11 ژوییه سال 711 میلادی لشکر مسلمانان به فرماندهی طارق بن زیاد لشکریان رودریگ پادشاه ویزیگوت که بر اسپانیای مسیحی سلطنت می کرد را در سواحل رودخانه ریوبارباته درهم می شکند. این سرآغاز فتح اسپانیا توسط مسلمانان و ایجاد تمدن با شکوه اسلامی اندلس بود.

ویزیگوت ها ، یک قوم ژرمن 3 قرن قبل از این تاریخ از ماورای رودخانه راین آمده بودند و ابتدا یک پادشاهی را در نواحی پیرامونی شهر تولوز در جنوب فرانسه امروزی ایجاد کردند اما توسط کلوویتس پادشاه فرانک ها که فرانسه امروزی را تصرف کرده بود از این منطقه بیرون رانده شده و به شبه جزیره ایبریا و سرزمین اسپانیا عقب نشینی می کنند.


ادامه نوشته

از چنین ملتی چگونه باید توقع حافظة تاریخی داشت؟ نوشته ای ازاستاد شفیعی کدکنی

زمان انتشار: پنجشنبه 9 تیر 1390 - 06:10:00
از چنین ملتی چگونه باید توقع حافظة تاریخی داشت؟

از چنین ملتی چگونه باید توقع حافظة تاریخی داشت؟

تاریخ  - نوشته ای ازاستاد شفیعی کدکنی درباره مرحوم ایرج افشار 

نظمیست هرنظام‌پذیری را / گرخواندی در اول موسیقا

بعد از سقوط سلطنت، در همین چند سال اخیر، روشنفکران و کتاب‌ خوانان ایران تازه به این فکر افتادنه‌اند که «ما حافظة تاریخی نداریم.» راست است و این حقیقت قابل کتمان نیست. 

در کجای جهان، در قرن بیستم، اگر فرّخی یزدی (غرض شخص او نیست، بلکه منظور شاعری آزاده و میهن دوست و شجاع از طراز اوست) کشته می‌شد، کسی از گورجای او بی‌خبر می‌ماند؟ نمی‌دانم شما تاکنون به این نکته توجه کرده‌اید که هیچ‌کس نمی‌داند جای به خاکسپاری فرخی یزدی کجا بوده است؟

این دیگر قبر فرخی سیستانی نیست که مربوط به یازده قرن پیش از این باشد و بگویند در حملة تاتار از میان رفته است. فرخی یزدی در سال تولد من و همسالان من کشته شده است و شاید قاتلان او، که آن جنایت را در زندان قصر مرتکب شدند، هنوز زنده باشند. عمر طبیعی نسل قاتلان او چیزی حدود 90 ـ 95 سال است.


ادامه نوشته

چه کسی بازار اسلحه روسیه را کساد کرده است

زمان انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1390 - 19:50:32
 چه کسی بازار اسلحه روسیه را کساد کرده است

چه کسی بازار اسلحه روسیه را کساد کرده است

بین الملل > اروپا  - ظاهراً تنها من نیستم که احساس می کنم که در سال های اخیر اسراییل بیش از پیش صادرات تسلیحات روسی به منطقه خاور میانه را اداره می‌کند. 

ویکتور بارانتس
ظاهراً تنها من نیستم که احساس می کنم که  در سال های اخیر اسراییل بیش از پیش صادرات تسلیحات روسی به منطقه خاور میانه را  اداره می‌کند.

  روسیه بنا به خواهش (و گاهی با اصرار) اسراییل مجبور شد از چند قرارداد دست بکشد که برای کشورمان نوید سود بزرگ را می دادند. 

لازم به یادآوری است که مسکو تحت ‌فشار ‌تل ‌اویو ‌از ‌صدور ‌سامانه‌‌های ‌موشکی ‌ضد‌هوایی ‌اس-300 ‌به ‌ایران ‌خودداری ‌کرد. ‌در ‌شرایط ‌مبهم ‌این ‌اسلحه ‌در ‌فهرست ‌جنگ‌افزارهایی ‌گنجانده ‌شد ‌که ‌شورای ‌امنیت ‌سازمان ‌ملل ‌متحد ‌صدور ‌آن ‌را ‌به ‌تهران ‌ممنوع ‌کرد ‌که ‌این ‌امر ‌باعث ‌خوشحالی ‌بزرگ ‌رهبران ‌اسراییل ‌گردید.  ‌این ‌در ‌حالی ‌است ‌که ‌اس-300 ‌سلاح ‌کاملاً ‌دفاعی ‌بوده ‌و ‌به ‌هیچ ‌عنوان ‌مشمول ‌تحریم‌‌ها ‌نمی‌شد.


ادامه نوشته

اسرائیل در روابط و مناسبات خود با روسیه زورگویی کرده و از سیاست دوگانه پیروی می کند

زمان انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1390 - 16:07:19
در این سفر تأسف بار چه گذشت؟

در این سفر تأسف بار چه گذشت؟

بین الملل > خاورمیانه  - مهر:پایگاه اطلاع رسانی روسی "کا ام" در تحلیلی از شرایط حاکم بر مناسبات تل آویو و مسکو می نویسد: اسرائیل در روابط و مناسبات خود با روسیه زورگویی کرده و از سیاست دوگانه پیروی می کند.

"یوری فیلاتوف" نویسنده این مقاله در مطلب خود می نویسد: آنچه که برای اسرائیل مجاز است، برای روسیه مجاز نیست. 

تل آویو ضمن مسلح کردن گرجستان نمی خواهد که روسیه به سوریه اسلحه صادر کند. صدور اسلحه، حتی کاملاً دفاعی به سوریه برای روسیه ممنوع است زیرا اسرائیل مخالف آن است. توضیحات ساده‌ای داده می‌شود: مثلاً درباره فروش تسلیحات به سوریه گفته می شود که این اسلحه می تواند به دست شبه ‌نظامیان سازمان‌‌هایی بیفتد که تل آویو آنها را سازمان‌‌های تروریستی محسوب می‌کند.


ادامه نوشته

مردانی که از آمریکا اجازه نمی گیرند

زمان انتشار: جمعه 26 فروردین 1390 - 16:56:06
مردانی که از آمریکا اجازه نمی گیرند

مردانی که از آمریکا اجازه نمی گیرند

بین الملل > آسیا  -  این مردان و زنان از آمریکا برای گام برداشتن رخصت نمی خواهند و عملکرد آمریکا در قبال این حرکت ها است که جغرافیای سیاسی فردای جهان را ترسیم می کند. 

دیوید روتکوپف
در روزهایی که سر ناتو در لیبی گرم است ، کشورهای عضو گروه اقتصادی بریک( برزیل، هند، روسیه و چین) در سانیا چین دور هم جمع شدند. گردهم آیی برای به یاد آوری این حقیقت که کشورهایی هستند که می توانند دور هم جمع شده و البته به جهانیان نشان دهند که نه شرقی صرف هستند و نه وابسته و دلبسته به غرب. شاید بسیاری از خوانندگان این متن قیاس ناتو با این گروه نوپای اقتصادی را مع الفارغ بدانند. ناتو نهادی است نظامی با پیشرفته ترین تجهیزات و گروه بریک گروهی است اقتصادی که عمر آن چندان سابقه ای ندارد. اما قیاس این دو به ما تغییر در ساختار گروه بندی های سیاسی قرن 21 با قرن 20 را یادآوری می کند.


ادامه نوشته

تظاهرات زنان شهر مونترال کانادا در حمایت از حجاب

تظاهرات زنان شهر مونترال کانادا در حمایت از حجاب

ورزشی - زنان شهر مونترال کانادا در اعتراض به تصمیم فیفا مبنی بر منع حجاب در مسابقات فوتبال تظاهرات کردند.

به گزارش فارس و به نقل از شبکه خبری CBC، گروهی از زنان شهر مونترال کانادا در اعتراض به تصمیم انجمن فوتبال ایالت کبک این کشور مبنی بر اخراج یکی از داوران فوتبال به دلیل داشتن حجاب، تظاهرات کردند. 
تظاهر کنندگان درخواست حذف سیاست مجادله‌انگیز فیفا را برای ممنوعیت پوشش سر در بازی‌های فوتبال داشتند. معترضان اعلام کردند که موضع فدراسیون غیرقابل قبول بوده است.


ثنا سعید، سازمان دهنده این تظاهرات در گفت‌‌‌و‌گو با شبکه خبری CBC گفت: ما از فیفا و سازمان‌های دیگر می‌خواهیم پایشان را از حیطه لباس زنان بیرون بکشند. 
سعید یکی از اعضای تیم فوتبالی است که با حجاب بازی می‌کند. وی و دیگر معترضان برای اعتراض به اخراج سارا بنکران در ماه گذشته به دلیل داشتن پوشش، در مسابقات فوتبال شرکت کردند.


ادامه نوشته

سلطان خون ایران و جهان چند بار خون داده است؟

زمان انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1390 - 09:22:40
سلطان خون ایران و جهان چند بار خون داده است؟

سلطان خون ایران و جهان چند بار خون داده است؟

جامعه > سلامت  - اعتماد نوشت:

دکتر سیدمحمدحسن شیخ‌الاسلامی بیش از آنکه به عنوان استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناخته شده باشد، به واسطه 190 بار اهدای خون در طول زندگی 77 ساله خود شهره است.

 می‌گوید تمام پایگاه‌های انتقال خون او را می‌شناسند چون در طول 50 سالی که بی‌وقفه خون اهدا کرده، در گذر از شهرهای ایران، به هر پایگاهی سر کشیده و آخرین بار هم روز 23 خردادماه امسال، کارمندان پایگاه انتقال خون شیراز از او خون گرفتند. در چهره پیرمرد، سلامت موج می‌زند. استوار است و گشاده‌رو.


ادامه نوشته

روز جوان مبارک !

Heart روز جوان مبارک ! 
[تصویر: 94641128242812140466.gif]
دوستان گلم روزتون مبارک 
[تصویر: 94641128242812140466.gif]

حمد و سپاس خدای محبوب را سزاست که جوانی را آفرید؛ که اگر جوانی نبود، زندگی به آسمان بی ستاره می مانست و باغستان بی گل و گیاه و حیات بی آب و آیینه. سلام اگر چه آرزوی شادابی و سلامت است، اما در برابر جوانان چیزی کم دارد. آدم اگر در قبال صمیمیت سوسن، بلوغ بنفشه و سلوک نسترن های وحشی، به سلام و سر تکان دادنی اکتفا کند، جفا کرده است، اما چه کنم که کلمات، الکن و کم ظرفیتند. چه کنم که بال های حروف، توان انتقال همه احساس ها و عواطف را ندارند. چه کنم... .

ادامه نوشته

شاهنامه صوتی

شاهنامه صوتی


آنچه که در پی می‌آید روایت کامل بیت‌های شاهنامه مبتنی بر نسخه (چاپ مسکو)

 با صدای گوینده معاصر آقای اسماعیل قادر پناه است. .

ادامه نوشته

دوستان مشمئز کننده درختی : نگاهی به انیمیشن happy tree friends

نگاهی به انیمیشن happy tree friends
دوستان مشمئز کننده درختی

 گروه فرهنگی رجانیوز -  مرتضی مهاجر: دوستان درختی خوشحال عنوان سری انیمیشن کوتاه امریکایی است که برای مخاطب بزرگسال در سال 2006 تولید شده و به مرور پخش شده است. هر قسمت این مجموعه سه فصلی، انمیشین کوتاهی است (بین یک تا سه دقیقه) که طی آن یک یا چند موجود دوست داشتنی مورد سلاخی قرار می گیریند و  شدیدا مجروح شده یا در میگذرند.

 با دیدن یک قسمت از این سری به سرعت با ذات آزار دهنده آن آشنا خواهید شد. رسالت این سری آزار دادن مخاطب از طریق نمایش صحنه های به شدت خشن می باشد لذا این مجموعه به هیچ عنوان مناسب کودکان نیست که این موضوع با ماهیت انیمیشن در تضاد است. پس اگر بخواهیم در همین ابتدا نتیجه گیری کنیم این سری، از دسته ی انیمیشن های بد ذات است که اصل خود را زیر سوال برده است.
 

ادامه نوشته

نقد بازی‎ رایانه‎ای Assassin's Creed ؛ روایت صهیونیستی از رابطه اسلام و مسیحیت

پرونده نقد بازی‎های رایانه‎ای /2
Assassin's Creed؛ روایت صهیونیستی از رابطه اسلام و مسیحیت

سيد محمد علي غمامي؛ كارشناس ارشد فرهنگ و ارتباطات(Ghamami@isu.ac.ir): مقدمه: روشهاي تحليل زيادي براي شناخت بك پديده در دانش روش‌شناسي در علوم انساني وجود دارد. تحليل گفتمان (discourse analysis)يك تحليل جامع در شناخت يك پديده را در بر دارد. تحليل گفتمان تنها به اجزاي آن پديده نمي‌نگرد بلكه آن را در بافت و جريان ظهور آن بررسي مي‌كند. به بيان ديگر اين تحليل نه تنها به توصيف پديده بلكه به تحليل تاريخي، فرهنگي، نشانه‌شناختي و زبان شناختي و حتي سياسي پديده مي‌نشيند. در اين تحليل ما به كمك اين روش سعي در كنكاش ابعاد بازي داريم. البته در اين تحليل سعي كرديم نگاهي توصيفي به ابعاد ناشناخته‌ي بازي داشته باشيم و قضاوتهاي خويش را در چيدمان اين توصيفات بگنجانيم و كوشيديم تنها در بخش نتيجه‌گيري قضاوت‌هاي خويش را با صراحت بيان كنيم. [1]
 
Assassin در زبان انگليسي به معناي قتل و ترور شخصيت‌هاي مذهبي و سياسي است[2]. از اين رو اين بازي با عنوان آيين قتل ترجمه شده است. اما مسئله بسيار عميق‌تر از اين است. Assassin از كلمات دخيل عربي در زبان انگليسي است كه در اصل از واژه‌ي حشاشين گرفته شده است. حشاشين شاخه‌‌اي نظامي در فرقه‌‌ي اسماعيليه در شمال ايران از قرن هشتم تا چهاردهم بودند. [3] از اين رو به عقيده‌ي برخي ريشه‌ي واژه‌ي Assassin فارسي است.[4]
 

ادامه نوشته

امروز حرف اصلی ما به مردم عالم باید «دعوت به اسلام» باشد/ظهور یعنی پایان بزرگ‌ترین فریب

حجت‌الاسلام پناهيان
ظهور یعنی پایان بزرگ‌ترین فریب/ امروز حرف اصلی ما به مردم عالم باید «دعوت به اسلام» باشد

حجت‌الاسلام پناهيان در آيين گراميداشت شهداي هفتم تير گفت:  امروز حرف اصلی ما به مردم عالم باید «دعوت به اسلام» باشد. اهل رسانه و فیلم‌سازان مسلمان باید رسماً همۀ مردم عالم را به اسلام دعوت کنند. با صدای بلند به جهانیان بگویند: «اگر آزادی می‌خواهید، اگر صلح می‌خواهید و اگر عدالت می‌خواهید، تمام اینها در اسلام نهفته است و فقط با اسلام تحقق خواهد یافت. تنها اسلام است که می‌تواند همه اینها را تأمین نماید. بدون اسلام از هیچ راه دیگری به هیچ یک از اینها نخواهید رسید.»


ادامه نوشته

چیستی و چرایی مقوله ای به نام "سحر"با نگاهی به آرای علامه طباطبایی(ره)

با نگاهی به آرای علامه طباطبایی(ره)
چیستی و چرایی مقوله ای به نام "سحر"

گروه فرهنگی: "سحر"، "رمالی"، "اجنه" و... واژگانی هستند که امروزه نه در خانه های مخروبه و پستوهای پنهان و نه در گفتارهای برخی مردم عامی که از تریبونهای سیاسی و رسانه های رسمی کشور به گوش میرسند. در مقابل این مقولات هم همیشه موضع گیری های متفاوتی صورت گرفته: از انکار آنها بطور کلی تا دیده ها و شنیده های مردم از تجربه این امور و تا فعال ما یشاء دانستن ساحران و اجنه!

در این مطلب قصد داریم پرده از ابهام های موجود بر این مسائل برداریم و با بیان نگاه اسلام، حدود شرعی و ضرورت استفاده از سحر را بیان کنیم. 

لذا به بررسی آیهای از قرآن می پردازیم که مشخصا مربوط به سحر است تا با استمداد از کلام الهی و دیدگاههای علامه طباطبایی در شرح آن، دریچه ای تازه از این موضوع غریب به روی ما گشوده شود. 


ادامه نوشته