ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

خبرگزاری‌های آلمان: ایران، مرکل ... را دو ساعت روی هوا نگه داشت

■ خبرگزاری‌های آلمان: ایران، مرکل صدر اعظم آلمان را دو ساعت روی هوا نگاه داشت!

 

10 خرداد 1390

بنا به گزارش خبرگزاری‌های رسمی آلمان، هواپیمای اختصاصی حامل مرکل صدر اعظم آلمان و همراهان به منظور شرکت در اجلاس هند – آلمان، از طریق ترکیه قصد عبور از آسمان ایران را داشت که به وی حق عبور داده نشد. این کشمکش دو ساعت به طول انجامید.

«iranpn.com  »: به گزارش خبرگزاری رسمی ARD   از آلمان: ایران ابتدا اجازه نداد که هواپیمای رسمی و دولتی حامل مرکل صدر اعظم آلمان و هیئت بلندپایه وارد آسمان کشورش شود. لذا این هواپیما مجبور شد به مدت دو ساعت در آسمان ترکیه بچرخد. 

بالاخره پس از دو ساعت رایزنی اجازه‌ی عبور داده شد و پرواز وی ادامه یافت و مرکل وارد فرودگاه دهلی نو شد. اما سفیر جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

بنا بر همین گزارش رئیس اداره‌ی پروتکل‌های خارجی  وزارت خارجه آلمان کلاوس کرومرای (Claus Krumrei  ) علت این موضع‌گیری ایران را نامشخص اعلام نمود. وی اعلام نمود که دولت فدرال آلمان در برلین، شب قبل از سفر چراغ سبز این عبور را ایران دریافت کرده بود، اما معلوم نیست چرا بعداً از طرف مقامات ایرانی ممانعت به عمل آمده است.

اشتفان زایبرت (Steffen Seibert ) سخنگوی دولت آلمان نیز گفت: این مشکل هم چنان ادامه داشت و بالاخره پس از یک ساعت و در دقیقه‌ی آخر، با میانجی‌گری ترکیه و وزارت امور خارجه آلمان، تهران مجوز عبور را در آخرین لحظات صادر کرد. چرا که اگر دقایقی دیگر به طول می‌انجامید، این هواپیما مجبور می‌شد به خاطر کمبود سوخت در ترکیه فرود آید.

بنا بر همین گزارش هواپیمای دوم آلمانی که حامل وزرای آلمانی و مشاورانشان (Hans-Peter Friedrich) – (Thomas de Maizière) – (Peter Ramsauer) و (Annette Schavan) بود، بدون هیچ مشکلی پرواز نموده است.

این گزارش می‌افزاید: وزیر امور خارجه آلمان، گیدو وستروله (Guido Westerwelle) با عصبانیت از ممانعت عبور به عنوان «نقض همه کنوانسیون‌ها بین‌المللی» انتقاد کرد و افزود: ما نمی‌توانیم بی‌احترامی به آلمان را بپذیریم و امروز سفیر ایران در برلین به وزارت امورخارجه احضار شده است.

بنا بر همین گزارش: هنوز هیچ موضعی از سوی ایران برای این ممانعت اعلام نشده است و مطلبی هم در مورد مناقشات دیپلماتیک بیان نشده است. حتی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود اشاره‌ای به دلایل جلوگیری از این پرواز ننموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد