ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

اعتراف گوگل به جاسوسی برای انگلیس

■ اعتراف گوگل به جاسوسی برای انگلیس


12 تیر 1390

گوگل از جاسوسی دولت بریتانیا از مردم این کشور پرده برداشت و اقرار کرد که این شرکت به درخواست دولت بریتانیا اطلاعات کاربران را حذف و یا در اختیار انگلیس قرار داده است.

«iranpn.com   – خارجی»:‌ روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی به قلم “کریستوفر ویلیامز ” خبرنگار ویژه بخش فن‌آوری می‌نویسد: طی ۶ماه منتهی به دسامبر گذشته نهادهای مختلف دولت بریتانیا ۱۱۶۲ بار درخواست انتقال یا حذف اطلاعات از شبکه اینترنت را کرده‌اند. گوگل جزئیات داده‌های مورد درخواست را منتشر نکرده است، اما این داده‌ها احتمالا شامل کلمات جستجو در شبکه، نامه‌های الکترونیکی، و “یوتیوب ” بوده است.


* جزئیات خصوصی شبکه کاربری بریتون بیش از هر کشور دیگری، مورد توجه مقامات اجرایی بریتانیا قرار گرفته است

بر اساس آمارهای منتشر شده در گوگل، احتمالا جزئیات خصوصی شبکه کاربری بریتون بیش از هر کشور دیگری، مورد توجه مقامات اجرایی بریتانیا قرار گرفته است.

“گزارشات شفاف سازی ” این موتور جستجوی برتر نشان می‌دهد که طی شش ماه منتهی به دسامبر گذشته، آژانسهای اطلاعاتی بریتانیا، پلیس و دیگر نهادهای دولتی ۱۱۶۲ بار درخواست انتقال اطلاعات کرده اند. در آمار تعداد پردازش نشده درخواستها در جدول ۲۶ کشور توسعه یافته دنیا، آمریکا با رقم ۴۶۰۱ درخواست بالاترین رتبه را کسب کرده بود، اما بادر نظر گرفتن جمعیت کشورها برای رتبه بندی در تحلیل روزنامه “تلگراف “، آمریکا به رتبه پنجم تنزل یافت.

* سنگاپور تنها کشوری است که بیش از بریتانیا درخواست دریافت اطلاعات خصوصی کرده است

براساس این تحلیل آماری سرانه، تنها سنگاپور که از سوی سازمان دیده بان حقوق بشر به عنوان “حکومتی سلطه جو ” مورد انتقاد قرار گرفته، بیش از بریتانیا طالب دریافت اطلاعات خصوصی بوده است. استرالیا با رقم درخواست ۳۴۵ در رتبه سوم و فرانسه با رقم درخواست ۱۰۲۱ در رتبه چهارم قرار دارند.

* در مواردی مقامات بریتانیایی برای دستیابی به این اطلاعات نیازی به دستور قضایی یا حکم دادگاه ندارند

گوگل جزئیات داده‌های مورد درخواست را منتشر نکرده است، اما این داده‌ها احتمالا شامل کلمات جستجو در شبکه، نامه‌های الکترونیکی، و فعالیتهای “یوتیوب ” بوده است. در مواردی مقامات بریتانیایی برای دستیابی به این اطلاعات نیازی به دستور قضایی یا حکم دادگاه ندارند.

* درخواستها ممکن است اطلاعاتی درباره گروهی از کاربران مختلف یا تنها یک کاربر بخواهند

گوگل می‌گوید: “امیدواریم این گزارش گستره و میزان نفوذ مجاز درخواستهای دولتی برای دستیابی به داده‌های کاربران در سراسر جهان را مشخص کند. درخواستها ممکن است اطلاعاتی درباره گروهی از کاربران مختلف یا تنها یک کاربر بخواهند. ممکن است درخواستی که تنها برای دریافت یک نوع داده صادر شده است خواهان دریافت انواع مختلفی از داده‌ها باشد، دراینگونه موارد ما تنها اطلاعاتی را آشکار می‌کنیم که فکر می‌کنیم از لحاظ قانونی باید به طور مشترک مورد استفاده قرار گیرد. ”

* گوگل آمارهایی در مورد چگونگی حذف بعضی از داده‌ها منتشر کرده است

همچنین گوگل آمارهایی در مورد چگونگی حذف بعضی از داده‌ها، مانند ویدئوهای یوتیوب، بنا به درخواست رسمی مقامات منتشر کرده است.

* مقامات بریتانیا ۳۸ بار از گوگل درخواست حذف محتوا کرده اند

مقامات بریتانیا ۳۸ بار از گوگل درخواست حذف محتوا کرده اند؛ در یکی از درخواستها “وزارت تجارت منصفانه ” خواستار حذف بیش از ۹۳۰۰۰ آگهی مربوط به کلاهبرداری شد. در مقام مقایسه، از آنجا که در آلمان قوانین سختی درمورد ممنوعیت تصاویر نازی وجود دارد، مقامات این کشور تا کنون ۱۱۸ درخواست حذف محتوا به گوگل ارائه داده اند. برزیل با رقم ۲۶۳ درخواست در بالاترین خانه جدول قرار دارد.

منبع: ظهور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد