ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

دنیای علم، 662 گونه میکروب جدید را در ناف انسان کشف کرد

دنیای علم، 662 گونه میکروب جدید را در ناف انسان کشف کرد

سرویس: علمی
1390/04/12

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: علمی

دانشمندان با نمونه‌برداری از رشته‌های دی‌ان‌ای ناف انسان دریافتند که 662 گونه میکروب جدید در دنیای علم در ناف وجود داشته که آن را به محیطی آماده برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروژه تنوع زیستی ناف که توسط دانشمندان دانشگاه نورث‌کارولینا در رالی اجرا می‌شود، به تجزیه و تحلیل سواب درون ناف داوطلبان می‌پردازد.

با دستیابی به اولین دوره نتایج رشته‌های دی‌ان‌ای از پروژه تنوع زیستی ناف و تحلیل 95 نمونه، تاکنون بیش از 1400 رشته باکتریایی شناسایی شده‌اند که نیمی از آنها هنوز برای دنیای علم ناشناخته هستند.

در 662 مورد، دانشمندان نمی‌توانستند میکروبهای شناسایی شده را در طبقه‌بندی خاصی قرار دهند.

هدف این پروژه، آشناسازی مردم با میکروب‌شناسی و تخفیف نگرانی‌های عمومی در مورد میکروبهای عامل بیماری‌ها است. از سوی دیگر از اهداف دیگر این طرح، ارائه اطلاعات بسیار در مورد میکروبیوم بدن انسان به معنی مجموعه میکرواورگانیسم‌هایی که در بدن انسان زندگی می‌کنند، است.

در این آزمایشات دو تن از نویسندگان علمی سایتهای نیوساینتیست و دیسکاور نیز شرکت داشتند. کارل زیمر و پیتر آلدهوس نمونه‌های سواب خود را به این تحقیقات اهدا کردند. برخی از نمونه میکروبی موجود در سواب زیمر تا پیش از آن تنها در در اقیانوسها و برخی دیگر در خاک ژاپن یافت شده بود و این در حالی است که زیمر تا کنون در هیچ کدام از مکانهای یاد شده حضور نداشته است!

این محققان توانسته‌اند تعداد زیادی میکروب جدید را ثبت کنند، اما بسیاری از آنها در گروهای کوچک هستند. حدود 40 گونه برای حدود 80 درصد جمعیت باکتریایی موجود در ناف انسان تخمین زده شده ‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد