ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

آموزش به دانشجویان دندانپزشک با کمک روبات

۱۳۹۰/۰۴/۱۲



تصاویر یک روبات بیمار/ آموزش به دانشجویان دندانپزشک با کمک روبات
ژاپنی ها روباتی کاملا انسان نما را ویژه آموزش به دانشجویان دندانپزشکی ارائه کرده اند که می تواند مانند یک بیمار واقعی در برابر فعالیتهای دندانپزشک از خود واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روبات "شواهاناکو 2" که قرار است از طریق شرکت تامین تجهیزات دندانپزشکی ویژه آموزش به دانشجویان به فروش برسد، در کنفرانس خبری در ژاپن رونمایی شد.

این روبات به گونه ای طراحی شده که دانشجویان دندانپزشکی می توانند به راحتی بر روی آن مهارتهای دندانپزشکی را تمرین کنند، در حالی که روبات واکنشهایی مشابه انسانها را در برابر درمانهای انجام شده از خود نشان می دهد. این به آن معنی است که ممکن است روبات احساس خفگی کرده و یا عطسه یا سرفه کند، زبانش را حرکت دهد و حتی دچار درد در فک شود و دانشجو باید خود را با تمامی این شرایط انطباق دهد.

زبان و دستهای روبات از دو درجه آزادی حرکت برخوردارند از این رو روبات می تواند با آغاز به کار دانشجو، ناآرامی که معمولا در بیماران دیده می شود را شبیه سازی کند. پوست این روبات از جنس سیلیکون بوده و بخش داخلی دهان از لایه ای یک تکه ساخته شده و از این رو دانشجو این احساس را خواهد داشت که انسانی واقعی در زیر دست او قرار گرفته است.

همچنین یکپارچه بودن بخش داخلی دهان امکان نفوذ آب یا دیگر مایعات را به داخل روبات از بین برده و به این شکل از وارد آمدن آسیب به دستگاه های حساس روبات جلوگیری خواهد شد.

بر اساس گزارش گیزمگ، استادان دندانپزشکی در دانشگاه "شوا" ژاپن معتقدند دانشجویان با کار بر روی این روبات حس واقعی درمان یک انسان را تجربه می کنند و به همان اندازه دچار استرس ناشی از مسئولیت درمان فرد را احساس خواهند کرد به گفته آنها اگر صورت این روبات تا این اندازه به انسان شباهت نداشت، چنین حس واقعی در دانشجویان ایجاد نمی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد