ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

مغز نوزاد برای تشخیص صداهای انسان برنامه دارد

مغز نوزاد برای تشخیص صداهای انسان برنامه دارد

سرویس: پژوهشی
1390/04/12

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: پژوهشی

نوزادان حتی هنگامی که فقط سه ماه دارند، می‌توانند آواهای انسان مانند سرفه کردن یا خندیدن را تشخیص دهند و در صورتی که طبیعت این صداها منفی باشد، مغز آن‌ها در نواحی مربوط به احساسات، کنش نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، آن بلاسی از کینگز کالج لندن و یکی از پژوهشگرانی که به مطالعه اسکن مغزی نوزادان سه تا هفت ماهه پرداخت، گفت: احتمالا این مساله به این خاطر است که آوای انسان یکی از مهم‌ترین نشانه‌های اجتماعی است و مغز برای پردازش آن تخصص زودهنگام نشان می‌دهد. این ممکن است بیانگر اولین گام واقعی در برقراری تعامل اجتماعی و یادگیری زبان باشد.

در حالی که نوزادان در اسکنر در خواب بودند، پژوهشگران آواهای انسانی خنثی مانند سرفه کردن یا خمیازه کشیدن را برای آنها پخش کردند، و واکنش‌های تولید شده مغز نوزادان را با واکنش در هنگام شنیدن صداهای آب و اسباب بازی مقایسه کردند.

بر اساس یافته‌های پژوهشگران، هنگامی که آن‌ها آواهای خنثی را پخش کردند، آن ناحیه‌ای از مغز که در بزرگسالان به آواهای انسان واکنش نشان می‌دهد، روشن شد.

اویلین مرکور از دانشگاه کالج لندن گفت: برای ما بسیار شگفت انگیز بود هنگامی که متوجه شدیم ناحیه‌ای از قشر مخ گیجگاهی در نوزادان که بیشتر به آواهای انسان پاسخ داد تا به صداهای محیطی، تا این اندازه شبیه به همان ناحیه ویژه در مغز بزرگسالان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد