ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

میوه‌های آب‌دار، بهترین میان‌ وعده در تابستان .....

یک متخصص تغذیه تاکید کرد:
میوه‌های آب‌دار، بهترین میان‌ وعده در تابستان
میوه‌ها را جایگزین وعده‌های غذایی نکنید
نوشیدن آب موجب کاهش اشتها نمی‌شود

سرویس: بهداشت و درمان - خانواده
1390/04/12

خبرگزاری دانشجویان ایران - اهواز
سرویس: بهداشت و درمان - خانواده

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: نوشیدن آب در فصل تابستان در کاهش و یا افزایش وزن تاثیری ندارد بنابراین توصیه می‌شود هنگام احساس تشنگی با خیال راحت آب بنوشید.

دکتر فریده شیشه‌بر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به این ‌که در فصل تابستان تعریق و خروج آب از بدن افزایش می‌یابد لازم است مقدار زیادی آب نوشیده و میوه‌های آب‌دار مصرف شود. مصرف میوه‌های آب‌دار به عنوان میان‌وعده در فصل تابستان توصیه می‌شود، زیرا این میوه‌ها می‌توانند آب از دست رفته بدن را تامین کرده و دمای بدن را کاهش دهند.

وی با اشاره به این ‌که برخی افراد تصور می‌کنند نوشیدن آب موجب کاهش اشتها می‌شود، افزود: این تصور نادرست است، زیرا آب در معده باقی نمی‌ماند و به این ترتیب میل به خوردن غذا را کاهش نمی‌دهد.

شیشه‌بر تصریح کرد: البته نوشیدن مایعات به صورت شربت می‌تواند موجب کاهش میل به خوردن غذا شود. همچنین نوشیدن بیش از حد آب، پیش از وعده غذایی موجب افزایش حجم معده می‌شود.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: میوه‌های آب‌دار در فصل تابستان باید به صورت میان ‌وعده مصرف شوند و نباید به هیچ وجه مصرف میوه را جایگزین وعده غذایی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد