ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

داروی دیابت، سندرم پراشتهایی را کنترل می‌کند

داروی دیابت، سندرم پراشتهایی را کنترل می‌کند

سرویس: بهداشت و درمان
1390/04/12

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: بهداشت و درمان

افرادی که به نوعی اختلال ژنتیکی موسوم به سندرم «پرادر ـ ویلی» مبتلا هستند معمولا در تمام طول عمر خود اشتهای سیری‌ ناپذیری دارند که اغلب گریزی از آن نیست.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، در یک مطالعه جدید پزشکان با انجام آزمایشاتی روی نوعی دارو دیافت دریافتند که این دارو می‌تواند نتایج امیدبخشی برای کنترل سندرم فوق داشته باشد.

لزلی کامبل، استاد انستیتوگاروان دراین مطالعات خاطرنشان کرد: سندرم پرادر ـ ویلی مشکلات بسیاری برای مبتلایان بوجود می‌آورد که مثل هر بیماری دیگری عواقب آن دامن خانواده را نیز می‌گیرد و تاثیر نامطلوبی نیز روی هزینه‌های اجتماعی دارد.

طبق آمار پزشکی تقریبا از هر 25 هزار نوزادی که متولد می‌شود یک نوزاد به این سندرم مبتلا است. مبتلایان به این سندرم در تمام طول عمر خود دچار ولع شدیدی برای خوردن می‌شوند و مدام اشتهای سیری‌ناپذیری دارند.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، تمام این بیماران در دوران بلوغ به شدت چاق می‌شوند و بیماری‌های قلبی و عروقی گریبان آنها را می‌گیرد و اغلب آنها میانگین طول عمرشان 35 سال است.

در این آزمایشات متخصصان تاثیر مصرف نوعی داروی دیابت موسوم به اگزنایتد را روی گروهی از زنان مبتلا به سندرم «پراد ـ ویلی» بررسی کرده و دریافتند که پس از مصرف این دارو در تعداد قابل توجهی از بیماران احساس سیری به وجود آمد. این شرکت‌کنندگان داروی فوق را پیش از غذا مصرف کردند در مقابل بیمارانی که دارونما استفاده کرده بودند، نتوانستند احساس سیری را به اندازه گروه اول تجربه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد