ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

کاهش قدرت یادگیری ،‌افزایش خطابه دنبال وقفه تنفسی حین خواب است

 تاریخ انتشار : 05/04/1390 - 12:57
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران:
کاهش قدرت یادگیری ،‌افزایش خطا به دنبال وقفه تنفسی حین خواب است
تهران - دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت :احساس خستگی ،‌کاهش توانایی در تمرکز ،ناتوانی در تصمیم گیری ، کاهش قدرت یادگیری و آموزش پذیری ،‌خواب آلودگی و افزایش خطا به دنبال ابتلای فرد به وقفه تنفسی حین خواب است .
کاهش قدرت یادگیری ،‌افزایش خطا به دنبال وقفه تنفسی حین خواب است
دکتر خسرو صادق نیت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود: وقفه تنفسی حین خواب نه تنها برخواب شبانه اثر می گذارد بلکه می تواند بر روی فعالیتهای روزانه فرد نیز تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به نقش وقفه تنفسی حین خواب اظهار داشت :این اختلال می تواند سالها فرد را در زندگی و خواب های شبانه وی آزار دهد و از این رو افراد به دلیل عدم اطلاع و آگاهی از این بیماری درجهت رفع و درمان بیماری خود اقدام نمی کنند.

صادق نیت اضافه کرد : بر همین اساس با وجود ابتلای تعداد قابل توجهی از افراد جامعه به این بیماری تعداد بسیاری کمی از آنان با تشخیص درست و نتیجه درمان مطلوب می توانند در زندگی و شغل خود موفق باشند.
متخصص طب کار افزود: وقفه تنفسی حین خواب بویژه در کسانی که مشاغل حساس و پر مخاطره دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است و ابتلاء به این اختلال می تواندبه بروزحوادث فاجعه بار و خسارات جبران ناپذیری منجر شود.
صادق نیت خاطر نشان کرد : مطالعات نشان داده است که بروز تصادفات رانندگی به علت وقفه تنفسی حین خواب رانندگان از شیوع بالایی برخوردار است و تاخیر واکنش رانندگان به حوادث و اتفاقات برای راننده و اطرافیان مرگبار خواهد شد.
وی گفت: در کشورهای پیشرفته برای افراد مبتلا به این بیماری برنامه های مدون و مقررات مناسب تدوین کرده اند که از مهمترین این کارها شناخت افراد مبتلا در بدو ورود به مشاغل پر خطر و حساس است .
متخصص طب کار با بیان اینکه برای پیشگیری از بروز حوادث باید اقداماتی اساس انجام داد یاد آور شد : امروزه روش های کاملا علمی ابداع شده تا بتوان نسبت به شناسایی افراد و جدا کردن آنان در جامعه اقدام نمود و با روش علمی به شناخت قطعی بیماری و تعیین دقیق شدت ابتلا فرد دست یافت و این بیماران را درمان کرد .
وی اظهار داشت : برای رسیدن به این مهم می توان از پرسشنامه های استاندارد و معاینه بالینی ویژه به خصوص در قالب معاینات بدو استخدام و دوره ای بهره برد و با شناخت و طبقه بندی افراد معرض خطر براساس علایم و نشانه های ابتلا افراد مشکوک را جدا و سپس در مراکز تخصصی نسبت به تشخیص نهایی اقدام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد