ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

جدیدترین روش مقابله با پوکی استخوان کشف شد

تاریخ انتشار : 05/04/1390 - 13:37
جدیدترین روش مقابله با پوکی استخوان کشف شد
تهران – محققان موسسه رنسلیر موفق شدند با نمونه‌برداری از استخوان در مقیاس نانو گام بلندی برای مقابله با پوکی استخوان بردارند.
جدیدترین روش مقابله با پوکی استخوان کشف شد
به گزارش ایرنا و به نقل از سی ان ان، این روش جدید برمبنای نمونه گیری از استخوان در مقیاس نانو قرار دارد و حاوی یک بانک اطلاعاتی قوی از تمام اطلاعات مربوط به استخوان است.
با استفاده از این روش علاوه بر گشایش یک رویکرد جدید برای مبارزه با پوکی استخوان امکان مطالعه نمونه استخوانی موجودات حتی پس از سال‌ها نیز وجود دارد.

یکی از مهمترین اهداف این روش جدید یافتن پاسخ سوالات محققان پزشکی قانونی و باستان شناسان است.
محققان با استفاده از این روش یک نمونه کوچک از استخوان فرد را برمی‌دارند و پروتئین موجود در آن را مورد مطالعه قرار می‌دهند.
به گزارش محققان این روش یک روش آسان و سریع برای تعیین پیشینه استخوان، زمان و نحوه شکل‌گیری و کیفیت آن است. با استفاده از ین روش پزشکان قادرند که زمان احتمالی شکستگی استخوان را پیش‌بینی کنند و تراکم آن را به‌طور کاملاً دقیق حدس بزنند.
استخوان‌ها به طور کلی از مواد معدنی و آلی تشکیل شده‌اند. یکی از مهمترین مواد آلی موجود در استخوان کلاژن است. مواد آلی غیر کلاژن ترکیبی از پروتئین‌های دیگر هستند که به شکل یک ماتریس معرفی می‌شوند. کیفیت این ماتریس با توجه به سن، نوع تغذیه و بیماری تغییر می‌کند.
با استفاده از این روش پزشکان به راحتی قادر هستند نقاط ضعف استخوان را تعیین کنند و با ارایه راهکارهای مختلف از بروز بیماری پوکی استخوان و شکستگی‌های احتمالی مخصوصاً در افراد مسن جلوگیری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد