ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

غذا خوردن زیاد در هنگام بارداری به کودک آسیب می زند

تاریخ انتشار : 06/04/1390 - 15:21
غذا خوردن زیاد در هنگام بارداری به کودک آسیب می زند
تهران- مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد مادرانی که در دوران بارداری به اندازه دو نفر غذا می خورند، خطر کاهش ضریب هوشی، بروز اختلالات غذا خوردن و مشکلات روانی را در کودکان خود افزایش می دهند.
غذا خوردن زیاد در هنگام بارداری به کودک آسیب می زند
به گزارش دیلی تلگراف، دانشمندان دریافتند که چنین خطراتی کودک را نه تنها در سنین پایین بلکه در دوران نوجوانی و جوانی نیز تهدید می کند.
نتایج این تحقیقات در نشریه 'بازنگری های چاقی' منتشر شده است.
محققان با بررسی مطالعات انجام گرفته در سراسر دنیا در مورد تاثیرات وزن مادر بر رشد کودک به این نتیجه رسیده اند.
یکی از این تحقیقات نشان داده بود هر واحد افزایش در شاخص توده بدن زن باردار با کاهش چشمگیر ضریب هوشی در کودک وی ارتباط دارد.

این بررسی که توسط دانشگاه مک مستر در کانادا انجام شده است ونشان می دهد که متوسط ضریب هوشی کودکان متولد شده از مادران چاق، پنج نمره کمتر از آنهایی بود که از مادران دارای وزن سالم متولد شده بودند.
تحقیق دیگری که توسط پژوهشگران سوئدی صورت گرفته است، نشان می دهد کودکانی که از مادران چاق متولد شده اند، احتمالا بیشتر دچار مشکلات عدم تمرکز می شوند در حالی که تحقیقات ژاپنی ها نشان داده است هرچه شاخص وزن مادر در اوایل بارداری بیشتر باشد احتمال آن که کودک در بزرگسالی به شیزوفرنی مبتلا شود 24 درصد افزایش می یابد.
مطالعه دیگری که توسط دانشمندان استرالیایی انجام شده است ، نشان می دهد فرزندان مادرانی که در دوران بارداری اضافه وزن داشته اند، زمانی که به سن نوجوانی می رسند 11 درصد بیشتر به اختلالات غذاخوردن مبتلا می شوند.
این پژوهشگران می گویند دلیل افزایش خطر بروز این مشکلات هنوز مشخص نیست اما شاید به خاطر تغییرات هورمونی، قلبی - عروقی و سیستمی ایمنی باشد که در دوران بارداری به واسطه اضافه وزن زیاد در مادر بروز می کند.
با این حال دانشمندان بر لزوم انجام تحقیقات بیشتر در تایید این ارتباط تاکید دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد