ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

ریش و قیچی

حق اعتدال منطق فرصت(وبلاگ پسرخاله)

مصرف زیاد ترشی ها از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان معده است

تاریخ انتشار : 11/04/1390 - 11:02
یک فوق تخصص تغذیه بالینی :
مصرف زیاد ترشی ها از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان معده است
تهران - یک فوق تخصص تغذیه بالینی گفت :سرطان معده ارتباط تنگاتنگی با نوع رژیم غذایی دارد و در این میان مصرف زیاد ترشی ها از مهمترین عوامل ابتلا به این نوع سرطان است .
مصرف زیاد ترشی ها از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان معده است
دکتر 'مهدی اخبارده' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: براساس نتایج تحقیقات انجام شده ترشی ها به علت نمک استفاده شده در آنها وارتباط نمک با نیتروزامینها به عنوان عوامل زمینه ساز سرطان معده شناخته شده اند .
وی خاطرنشان کرد : در این بین مصرف سیر به دلیل داشتن ماده آلیسین و ویتامین c با دوزmg 1000 در فواصل مصرف ترشی ها می تواند نقش محافظتی در جلوگیری از تبدیل نیتراتها به نیتروزامینها داشته باشد.

اخبارده یادآور شد : نیتراتها در غذاهای مانده و آماده به ویژه ' فست فودها ' به وفور یافت می شود. همچنین مصرف غذاهای کپک زده به خصوص کپک های سیاه خطرناک است زیرا این نوع کپک ها اغلب درلابه لای نانها وغذاهای مانده دیده می شود، آنها به علت آزاد کردن موادی به نام' آفلاتوکسین ' تاثیر منفی درساختمان ژنها می گذارند.
این فوق تخصص تغذیه بالینی تاکید کرد که مصرف الکل به علت خاصیت استرس اکسیداتیو ریسک ابتلا به سرطان معده را بالا می برد و علاوه براین مصرف زیاد گوشت قرمز نیز ممکن است موجب رشد تومور در معده شود .
وی گفت : این در حالی است که مصرف چای سبز و غذاهای حاوی بتاکاروتن به همراه روغن های غیر اشباع درپیشگیری وگاهی در درمان مکمل این نوع سرطان موثر هستند .
اخبارده افزود : نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف زنجبیل ، زردچوبه و دارچین در دوزهای کاملا تخصصی می تواند درکاهش عوارض بیماری با توجه به خاصیت ضد متاستازی این مواد غذایی بسیار موثر باشد .
اخبارده خاطرنشان کرد : داشتن رژیم غذایی مناسب نه تنها باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان معده می شود بلکه می توان با کمک پزشک و استفاده از رژیم های غذایی تخصصی بسته به نوع ، کیفیت و کمیت تومور برای درمان آن اقد ام کرد.
به گفته وی نقش تغذیه با توجه به علوم امروزی بیشتر در جنبه پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان معده اهمیت دارد این در حالی است که استفاده از رژیم غذایی تخصصی تحت نظر پزشک نیز نقش قابل توجهی در درمان این بیماری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد